ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

قیمت تخمه کدو – بهترین زمان خرید تخمه کدو

Home  /   قیمت تخمه کدو – بهترین زمان خرید تخمه کدو
قیمت تخمه کدو

تخمه کدو

قیمت تخمه کدو، بهترین زمان خرید و عوامل موثر در قیمت گذاری آن مواردی است که در این مقاله بدان می پردازیم. تخمه کدو یکی از خشکباری است که در ظرف آجیل ایرانی بسیار محبوب می باشد. این تخمه ها از میوه کدو به دست می آیند و نمونه های مختلفی از تخم کدو روانه بازار ها می شود که با درجه کیفی متفاوت همچنین نحوه فراوری نمکی و خام عرضه شده اند.

شناخت ویژگی های تخمه کدوی مرغوب، می تواند یک خرید خوب را به همراه داشته باشد چرا که تاثیر بسیاری در مدت زمان نگهداری و طعم آن دارد. این مغز دانه ها سرشار از ارزش غذایی بالایی است که هر ساله مقدار قابل توجهی از آن به کشور های دیگر صادر می شود.


برای خرید و اطلاع از قیمت تخمه کدوی خام و نمکی می توانید به بخش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

بهترین زمان خرید تخمه کدو

کدو حلوایی را در اواخر فصل پاییز پس از زرد شدن بوته و قبل از رسیدن سرما و یخبندان برداشت می شود و پس از انجام فرآیند هایی همچون جدا سازی دانه ها، خشک کردن، بو دادن و چاشنی دار کردن، تخمه کدو روانه بازار می شوند که این پروسه حدود یک ماه زمان می برد.

انواع تخمه کدو از نظر فرآوری

تخمه های کدو در انواع مختلف خام، بو داده، نمکی و چاشنی دار فراوری می شود. در نمونه های چاشنی دار، برای اضافه کردن مزه ای جدید به تخمه کدو، از چاشنی هایی مانند نمک، لیموی خشک، مرزنجوش, سیر، پودر دارچین و یا فلفل استفاده می کنند.

1- تخمه کدو خام

در این روش تنها تخمه های کدو را تفت می دهند تا تری آن گرفته شود.

2- تخمه کدو های فراوری شده

تخمه های کدو را در انواع مختلفی به عمل می آورند:

تخمه کدو برشته و نمکی: نمونه هایی که در هنگام برشته‌ کردن تخمه ها به آن نمک اضافه می کنند.

تخمه کدو چاشنی‌ دار: نمونه هایی که در آن از چاشنی های افزودنی جهت طعم دار کردن تخمه کدو استفاده می شود.

تخم کدو مغز دانه شده: نمونه هایی که تخمه ها بدون پوست هستند.

نوع فراوری در نمونه های تخمه کدو در قیمت گذاری آن موثر است.

روش های سنجش کیفیت تخمه کدو

تخمه کدوی مرغوب را با شناخت ویژگی های آن، می توان از نمونه بی کیفیت تشخیص داد. هر چه تخمه ها پوست نرم تر و سبک تری داشته باشند، مرغوب تر هستند. تشخیص مرغوبیت نوع طعم دار تخمه های کدو ها به دلیل استفاده از انواع چاشنی ها، کمی سخت تر است و باید قبل از خرید از تازگی آن اطمینان حاصل کرد.

تخمه کدوی با کیفیت دارای پوست نرم و سبک همچنین پوسته ترد است. اندازه تخمه ها بزرگ و یکسان و دارای عطر و طعم مطبوع است. نمونه ی با کیفیت این محصول به رنگ شیری و دارای ظاهر یکدست و بدون نا فرمی می باشد.


برای مطالعه بیشتر جهت اطلاع از روش های کاشت تخمه کدو به مقاله پرورش کدو – 3 نکته طلایی در روند کاشت تا فراوری تخمه کدو مراجعه فرمایید.

عوامل موثر بر قیمت تخمه کدو

قیمت تخمه کدو به عوامل زیادی از جمله کیفیت، تازه بودن و … وابسته است و تخمه های تازه در مقایسه با نمونه ‌های کهنه‌ تر گران تر است. نگهداری درست و اصولی تخمه کدو، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت محصول است. طبیعی است که مهیا کردن شرایط مناسب برای نگهداری صحیح محصول می تواند در حفظ کیفیت آن نقش بسزایی داشته باشد. انواع مختلف آجیل را می توان با روش نگهداری صحیح، برای مدت طولانی ذخیره کرد.

تخمه کدو به صورت بو داده ماندگاری بیشتری دارد. برای نگهداری تخمه کدو بو داده، تخمه ها را درون ظروف شیشه ای یا پلاستیکی با رنگ تیره ریخته که در این صورت تا ۶ ماه امکان نگهداری آن در جای خشک و خنک ممکن است. اما تخمه هایی که مغز شده باشند را در نهایت می توان به مدت یک هفته، با قرار دادن در ظرف با در بسته برای جلوگیری از اکسیده شدن روغن آن با هوای محیط، در جای خشک و خنک نگهداری کرد.

عموما با توجه به خدماتی که بازارهای آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند، بسته به کیفیت و میزان خدمات ارائه شده در قیمت تخمه کدو با بازار محلی تفاوت قیمت وجود دارد. برای اطلاع تخمه کدو می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

خاستگاه کدو به امریکای جنوبی بر می گردد که در گذشته های دور به صورت وحشی کشت می شده است. کدو در مناطق آب و هوایی گرم با میزان رطوبت بالای خاک به عمل می آید و بذر افشانی در آن توسط حشرات صورت می گیرد. این گیاه میوه و دانه هایی دارد که سرشار از انواع مواد مغذی و مواد معدنی مانند مس، روی، پروتئین، منگنز، آهن، منیزیم و غیره می باشند.

تخمه کدو به صورت خام، بو داده، نمکی و چاشنی دار فراوری شده و به بازار ها عرضه می شود. فاکتور های زیادی در قیمت تخمه کدو تاثیر گذارند که از نمونه آنها می توان به روش درست نگهداری و مرغوبیت محصول اشاره نمود.

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش تخمه کدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.