ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

قیمت بادام هندی – فاکتور های موثر در قیمت گذاری بادام هندی

Home  /   قیمت بادام هندی – فاکتور های موثر در قیمت گذاری بادام هندی
قیمت بادام هندی

معرفی بادام هندی

قیمت بادام هندی، عوامل موثر در قیمت گذاری، بهترین زمان خرید و فاکتور های سنجش کیفی بادام هندی مواردی است که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت. بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه ‌سبز است که دانه بادام هندی و سیب بادام هندی را تولید می‌کند. این درخت می‌تواند تا ۱۴ متر رشد کند. دانه‌ های بادام هندی را در حالت نارس و زمانی هم که پوسته ‌اش کاملاً سخت نشده و سبز است، برداشت می ‌کنند.

در این حالت، پوسته بذر نسبتاً نرم است و آن را با چاقو بریده، مغز میوه را خارج می ‌سازند. خاستگاه این درخت آمریکای جنوبی و برزیل می باشدکه پس ازکشف آمریکا توسط پرتقالی ها به سایر نقاط دنیا برده شد. امروزه کشور هندوستان بزرگترین تولید کننده این محصول بوده و جنوب غربی این کشور از مراکز عمده کاشت می باشد.

این مغز دانه مقوی حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر های خوراکی، ویتامین K، انواع مواد معدنی سالم و اسید های چرب امگا ۳ است. این محصول با ارزش غذایی بالا به عنوان یک وعده غذایی کامل و پر انرژی معرفی می شود.


برای خرید بادام هندی اعلا می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

بهترین زمان خرید بادام هندی

عموما در محصولات کشاورزی، به دلیل هزینه‌ های زیاد کاشت، داشت و برداشت، بهترین زمان خرید محصول، هنگام برداشت محصول است که میزان عرضه بسیار زیاد است. در مورد بادام هندی به دلیل صادراتی بودن آن، در صورت نگهداری صحیح، کیفیت دانه های بادام هندی حفظ شده و هر زمانی می توان آن را خریداری نمود. بنابراین لازم است از رعایت اصول نگهداری توسط فروشنده اطمینان حاصل نمود.

انواع بادام هندی از نظر فراوری

میوه های از درخت جدا شده و دانه کرده و پس از آن بادام های هندی را طی فرایند تمیز کردن، جدا سازی، تفت دادن، خشك كردن، چاشنی دار کردن، درجه بندی و بسته بندی آماده مصرف می نمایند. این محصول در انواع مختلفی از جمله خام، نمکی، زعفرانی و بو داده فراوری می شود که هر کدام دارای مشخصات تغذیه ای مختلف و فواید مختلفی برای سلامتی هستند.

البته سالم ترین نمونه بادام هندی، نوع بو داده آن است. دلیل این امر را می توان در انواع چاشنی هایی دانست که شاید برای برخی افراد مناسب نباشد. به عنوان مثال در بادام هندی شور به دلیل وجود نمک، ممکن است میزان کلسیم بدن را کاهش داده و موجب پوکی استخوان شود. علاوه بر این مغز دانه های شور برای بیماران کلیوی و افراد دارای فشار خون بالا محدودیت مصرف دارد. قیمت بادام هندی های بو داده و چاشنی دار نیز با یکدیگر متفاوتند.

فاکتور های سنجش کیفی بادام هندی

سم التهاب آوری در پوست بادام هندی وجود دارد که در صورت تماس با پوست باعث بروز ناراحتی های پوستی مثل سوزش و خارش می شود. به همین دلیل این محصول به شکل بدون پوست در بازار ها عرضه می شود. این دانه های بدون پوست باید دارای شکل مشخص، پیکر بندی و ظاهر مطلوب باشد تا از نظر تجاری در دسته نمونه های مرغوب قرار بگیرند.

محصول باید تازه باشد، علائم قابل مشاهده ای از حشرات و کپک ها نداشته باشد، عاری از آلودگی و بوی ناخوشایند باشد. به عبارتی کلیه ویژگی های مورد توجه در سنجش بادام هندی مرغوب عبارتند از:

  • دارای سطح صاف و بدون چروکیدگی مغز
  • دارای رنگ شیری روشن
  • عدم استفاده از طعم و رنگ دهنده های غیر طبیعی
  • درشتی دانه های بادام هندی
  • عدم وجود لک در دانه های بادام
  • عدم وجود خوردگی در محصول
  • یکدست بودن بافت بادام هندی
  • بدون مزه، تلخ و تند
  • دارای طعم خامی

عوامل موثر بر قیمت بادام هندی

عوامل زیادی بر روی قیمت بادام هندی موثرند. فاکتور هایی مانند محل کشت، اندازه بادام، و حجم تولید بادام هندی، شرایط رطوبت و دمایی در مرحله خشک شدن تاثیری مستقیم بر روی کیفیت بادام هندی و سلامت آن دارد، بر روی قیمت بادام موثرند.

علاوه بر این شرایط مناسب نگهداری درست می تواند بر قیمت بادام هندی تاثیر گذار باشد. مغز بادام هندی که دارای مقدار زیادی چربی می باشد خیلی زود تند و فاسد می گردد یعنی چربی آن در مجاورت اکسیژن هوا اکسید می شود. برای حمل این محصول به نقاط دوردست باید آنها را در جعبه های فلزی غیر قابل نفوذ هوا قرار دهند و پس از پرکردن جعبه اول هوای داخل آن را خارج نموده و به جای آن گاز دی اکسید کربن وارد کرده و در جعبه را مسدود نمایند، بدین طریق می توان مغز کاشو را تا دو سال بدون اینکه فاسد شود، نگهداری کرد.

بادام هندی نیز همچون سایر آجیل و خشکبار باید در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود. به همین دلیل شرایط نگهداری صحیح می تواند کیفیت و کلیه خواص محصول را حفظ نماید.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از روش های کاشت و برداشت بادام هندی می توانید به مقاله پرورش بادام هندی – معرفی 7 روش در فراوری بادام هندی مراجعه فرمایید.

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.