ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

11 غذای جادویی که علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می دهند!

Home  /   11 غذای جادویی که علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می دهند!
سرماخوردگی و گلودرد

سرماخوردگی و گلودرد

سرماخوردگی یک بیماری است که قرن هاست مردم با آن روبرو می شوند و درمان ‌های تاریخی بسیاری برای این بیماری مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه دانشمندان با تحقیقات مختلف بر روی انواع مواد غذایی دریافتند که مجموعه‌ای از غذاها، داروهایی برای سرماخوردگی هستند. این مواد غذایی که یکی از آنها بادام درختی می باشد، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن هستند که به طور علمی ثابت شده‌اند عطسه، سرفه، درد، گرفتگی سر و تب را کاهش می‌دهند.

برای خرید بادام درختی می توانید به بخش فروش بادام درختی هتمت مراجعه فرمایید.

مواد غذایی دارویی برای کاهش و تسکین علائم سرماخوردگی و گلودرد

نمونه هایی از مواد غذایی که در روند بهبود روند سرماخوردگی و تسکین علائم آن موثرند عبارتند از:

1-سوپ مرغ

قدرت دارویی سوپ مرغ، ترکیبی که در سینه مرغ و آب مرغ واقعی یافت می شود، به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با مهار انتشار اکسید نیتریک التهابی با علائم آنفولانزا مقابله کند. محققان به بررسی تأثیر سوپ مرغ بر جریان هوا و مخاط بینی در بیمارانی که آب سرد، آب گرم یا سوپ مرغ می‌نوشیدند، پرداختند. هر دو مایع داغ به رفع گرفتگی بینی کمک کردند، اما سوپ مرغ عملکرد بهتری داشت.

2-کیوی

کیوی نیز یکی از قوی ترین درمان های طبیعت برای درمان سرماخوردگی و گلودرد است. تحقیقات انجام شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان می دهد که مصرف میان وعده کیوی با مواد مغذی می تواند به تسکین علائم سرماخوردگی و حتی کوتاه کردن بیماری کمک کند. در این مطالعه 132 بزرگسال مورد بررسی قرار گرفتند و نیمی از آنها در یک رژیم غذایی روزانه شامل 4 کیوی طلا قرار گرفتند، در حالی که نیمی دیگر رژیم خود را با دو موز در روز تکمیل کردند.

در مقایسه با گروه موز، گلودرد افرادی که کیوی می‌خوردند سه روز زودتر برطرف می‌شد و احتقان سر تقریباً چهار روز زودتر برطرف می‌شد. محققان نتایج را به ریز مغذی ‌های موجود در کیوی نسبت می‌دهند که به طور قابل توجهی غلظت گلبول‌ های تقویت‌کننده ایمنی را در بدن افزایش می‌دهد.

3-ماست

محققان بررسی کردند که چگونه یک دوره 12 هفته ای مکمل پروبیوتیک بر طول مدت و شدت علائم سرماخوردگی و گلودرد در بین 198 دانش آموز و همچنین تأثیر علائم بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد. نتایج چشمگیر بود. دانش‌آموزانی که باکتری‌های خوب را مصرف کردند دو روز سریع‌تر از گروه دارونما بهبود یافتند.

محققان می گویند که میکروارگانیسم های پروبیوتیک ممکن است با نرم کردن پاسخ التهابی بدن به بهبود علائمی کمک کنند که شما آن را به عنوان علائم سرماخوردگی بد تجربه می کنید. ماست رایج ترین غذای پروبیوتیکی است که به طور گسترده در دسترس است.

4-بادام و پوست بادام

یک مشت بادام هم پیشگیری کننده و هم ماده درمانی برای سرماخوردگی است، اما باید آن را کامل بخورید. مطالعه‌ای در ژورنال Microbiology Letters نشان داد که پلی فنول‌ها، ترکیبات مبارزه با بیماری که در پوست بادام یافت می‌شوند، می‌توانند حساسیت گلبول‌ های سفید خون معروف به سلول‌های T کمکی را که در مبارزه با ویروس‌ها نقش دارند، افزایش دهند. به گفته محققان، بادام مانند یک نوع واکسن طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی است که حتی پس از هضم در روده باقی می ماند. جالب اینجاست که بادام سفید شده بدون پوست تاثیر کمی بر سیستم ایمنی بدن دارد.

5-عسل

محققان می گویند عسل ممکن است بهترین درمان طبیعی برای سرفه های شبانه باشد. محققان دریافته اند که مایعات داغ در تسکین عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی موثر هستند. یک مطالعه توسط محققان ایرانی نشان داد که ترکیبی از عسل و قهوه نسبت به یک داروی استروئیدی و دارونما در تسکین علائم در بزرگسالانی که به مدت سه هفته از سرفه‌ های مداوم رنج می ‌بردند، مؤثرتر است.

6-سیر

در یک مطالعه آورده شده، قدرت مبارزه با سرما از ترکیب آلیسین ناشی می شود که آنزیم هایی را که در عفونت های باکتریایی و ویروسی نقش دارند را مسدود می کند. یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف روزانه مکمل عصاره سیر کهنه ممکن است عملکرد سلول های ایمنی را افزایش دهد. سیر همچنین یک ماده غذایی ضد التهاب است که به مبارزه با التهاب و جلوگیری از بیماری های مزمن کمک می کند.

7-آب نارگیل

آب نارگیل گزینه ای عالی برای درمان سرماخوردگی است و چیزی است که باید برای تسکین باید آن امتحان کنید. آب نارگیل نه تنها مانند همه مایعات برای هیدراتاسیون عالی است، بلکه حاوی الکترولیت های طبیعی است که به التیام بدن کمک می کند.

8-زنجبیل

این داروی غذایی بهترین گزینه برای بهره مندی از مزایای پاکسازی احتقان است. همچنین می توانید با خیس کردن یک پارچه در آب زنجبیل قبل از استفاده از آن روی صورت خود، یک کمپرس زنجبیل ایجاد کنید.

9-پرتغال

ویتامین C موجود در پرتغال که به کاهش علائم سرماخوردگی و گلودرد، همچنین تسریع روند بهبودی کمک می کند.

10-هویج

ویتامین A موجود در هویج، علاوه بر تقویت بینایی، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند، که برای مبارزه با بیماری ضروری است. بهترین راه برای دریافت تمام مواد مغذی از هویج، خوردن آن به صورت خام است.

11-توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آنتوسیانین است که نه تنها رنگ قرمز شگفت انگیز آن را به این میوه می دهد، بلکه دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی نیز می باشد. اگر احساس می کنید سرماخوردگی در راه است، قطعا توت فرنگی راهی برای شروع مبارزه با آن است.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

سرماخوردگی یکی از رایج ترین بیماری ها است که علائم شدید و یا خفیفی به همراه دارد. برای درمان سرماخوردگی و گلودرد، همچنین بهبود علائم آن، مواد غذایی مختلفی وجود دارد که می توان با مصرف آنها، دوره بیماری را کاهش داد.در این مقاله به معرفی انواع غذا ها و مواد غذایی پرداختیم که طی تحقیقات دانشمندان، به طور چشمگیری در کاهش علائم سرماخوردگی موثرند.

منابع:
مقاله 17 غذای جادویی که در درمان سرماوردگی موثرند

دسته بندی محصولات آموزش بادام درختی, تقویت سیستم ایمنی, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.