ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

آیا روغن زیتون چاق کننده است؟ – روزی 2 قاشق روغن زیتون بخورید!

Home  /   آیا روغن زیتون چاق کننده است؟ – روزی 2 قاشق روغن زیتون بخورید!
روغن زیتون چاق کننده

روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده غذایی لذیذ و مقوی است. وقتی صحبت از روغن زیتون فرابکر در رژیم غذایی می شود، علیرغم اینکه سرشار از خواص مفید است، اما همچنان یک چربی است و به همین دلیل کالری دارد. بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا روغن زیتون چاق کننده است؟

برای خرید روغن زیتون فرابکر می توانید به صفحه فروش روغن زیتون فرابکر هتمت مراجعه فرمایید.

روغن زیتون چاق کننده نیست!

این روغن تنها چربی است که باعث چاقی نمی شود. برای تأیید این موضوع، اخیراً مقاله ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی با عنوان مدل کربوهیدرات-انسولین در مورد همه گیری چاقی منتشر شده است، مقاله ای که توسط تیمی متشکل از 17 دانشمند به نمایندگی از مؤسسات مختلف، از جمله مؤسسه ملی پیری، پزشکی ویل کورنل، دانشکده پزشکی دانشگاه دوک و T.H. دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان به چاپ رسیده است.

روغن زیتون چاق کننده نیست زیرا با محتوای چربی بالایی که دارد احساس گرسنگی را کاهش می دهد. در واقع، یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که پاسخ انسولین را تنظیم می کند و تغییرات در سطح انسولین را که علت احساس گرسنگی است، کاهش می دهد.

تایید بیشتر مزایای قلبی عروقی ناشی از EVOO، از مطالعه اخیر منتشر شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی بدست می آید. در این مورد محققان نشان داده‌اند که افراد دارای اضافه وزن و چاق که میزان کربوهیدرات‌ های تصفیه ‌شده دریافتی خود را کاهش داده و مصرف روغن زیتون را افزایش داده‌ و غذا های پرفیبر مانند میوه‌ های تازه، سبزیجات، آجیل، لوبیا و عدس مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی مشابه پیروی می کردند، بهبود خالصی در عوامل خطر بیماری قلبی عروقی داشتند. چربی کمتر اما کربوهیدرات بالاتر.

فواید روغن زیتون مطمئناً از خطرات آن بیشتر است و به خوبی می توان گفت که این تنها چربی است که شما را چاق نمی کند!

روغن زیتون چگونه می تواند منجر به افزایش وزن شود؟

این روغن گیاهی که از زیتون استخراج می شود، جایگزین بسیار سالم تری برای روغن های معمولی است. با این حال، افراط در هر چیزی می تواند برای سلامتی مضر باشد. علیرغم وجود اجزای غنی کننده سلامت در روغن زیتون، مصرف مقدار مناسب این روغن برای بهره مندی از فواید سلامتی و مدیریت طبیعی وزن ضروری است.

این روغن دارای ترکیبی غلیظ چربی است که آن را غنی از چربی های سالم مانند MUFA می کند. حدود 1 میلی لیتر روغن زیتون دارای 8 گرم کالری است که می تواند مصرف چربی و همچنین کالری دریافتی شما را افزایش دهد. روغن زیتون چاق کننده است اگر در مقادیر متوسط مصرف نشود.

در واقع، ترکیب متراکم چربی به کاهش اشتها کمک می کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد، اما افزودن بیش از حد زیتون به غذا ها و سالاد ها می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مقدار توصیه شده مصرف روزانه روغن زیتون

به گفته کارشناسان بهداشت، افزایش مصرف MUFA می تواند بر وزن بیفزاید. بنابراین، ضروری است که مقدار مصرفی را برای مدیریت وزن ایده آل بررسی کنید. به طور متوسط مصرف روزانه 23 گرم یا 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون می تواند فواید این روغن را به بدن شما برساند.

روغن زیتون برای کاهش وزن

شاید در حال حاضر وزن مناسبی دارید اما نگران این هستید که اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی شما را چاق کند. حقیقت این است که روغن زیتون به تنهایی فرد را چاق نمی کند. هیچ ماده مغذی مخفی در روغن زیتون وجود ندارد که باعث تجمع چربی شود. بلکه کالری موجود در روغن زیتون است.

همه غذا ها دارای کالری هستند. برای کسب انرژی و پشتیبانی از عملکرد های فیزیولوژیکی، عملکرد مغز و ترمیم و نگهداری تمام بافت های بدن به کالری نیاز است. با این حال، خوردن کالری بیشتر از نیاز بدن، منجر به افزایش وزن و به ویژه افزایش چربی می شود.

اگر بدن نتواند از کالری استفاده کند، آنها را به عنوان چربی ذخیره می کند. با گذشت زمان، هر چه میزان بیشتری از کالری های اضافی ذخیره شود، چربی بیشتری به دست می آورید.

کالری روغن زیتون

روغن زیتون چربی خالص است. چربی، بیشترین کالری در بین سه درشت مغذی است. کلینیک کلیولند گزارش می دهد که چربی در هر گرم 9 کالری دارد، در حالی که کربوهیدرات ها و پروتئین تنها 4 کالری در هر گرم دارند. بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 119 کالری دارد.
یک وعده روغن زیتون یک قاشق غذاخوری است. دو یا سه وعده در یک زمان واقعاً می تواند کالری را افزایش دهد.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله آیا زیتون چاق کننده است؟ کالری 100 گرم زیتون چقدر است؟ مراجعه فرمایید.

چربی های سالم در روغن زیتون

چربی موجود در روغن زیتون ارزش کالری هایی را دارد که به رژیم غذایی اضافه می کند. از 13.5 گرم چربی موجود در 1 قاشق غذا خوری، 10 گرم آن چربی های تک غیر اشباع هستند. به گفته انجمن قلب آمریکا، این چربی ها وقتی به جای چربی های اشباع شده و ترانس مصرف شوند، تأثیر مفیدی بر سلامتی دارند.

چربی ‌های تک غیر اشباع فواید زیادی برای سلامت قلب دارند زیرا به کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم کمک می‌کنند. لیپوپروتئین کلسترول ناسالمی است که می‌تواند در شریان‌ها جمع شود و منجر به بیماری قلبی و سکته شود. چربی های تک غیراشباع نیز منبع غنی ویتامین E آنتی اکسیدانی هستند که دارای خواص ضد سرطانی می باشند.

منابع:
مقاله آیا روغن زیتون شما را چاق می کند؟
مقاله آیا روغن زیتون چاق کننده است؟

دسته بندی محصولات آموزش روغن زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.