ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

3 دمنوش برای کرونا – چرا دمنوش در تسکین گلودرد بیماران مؤثر است؟

Home  /   3 دمنوش برای کرونا – چرا دمنوش در تسکین گلودرد بیماران مؤثر است؟
دمنوش برای کرونا

دمنوش برای تسکین درد های کرونا

گیاهان زیادی برای تهیه دمنوش برای کرونا شناسایی شده‌اند که می‌توان به پونه، آویشن، کاکوتی،گل گاو زبان، نعناع فلفلی و … اشاره کرد. بیماری‌های ویروسی از جمله سرما خوردگی از لحاظ طب سنتی در گروه بیماری ‌های سرد دسته بندی می‌شوند. بدن بر اثر ابتلا به این بیماری ‌ها، به سمت سردی، گاه بلغم و گاه سودا می ‌رود.

برای خرید دمنوش چای هفت گیاه می توانید به بخش فروش دمنوش هتمت مراجعه فرمایید.

بیماری کرونا چیست؟

کرونا، ویروسی است که بدن را به سمت بلغم می ‌برد و عفونت ناشی از آن یک عفونت بلغمی است که دلیلی بر سفید دیده شدن قسمتی از ریه در سی ‌تی ‌اسکن ‌ها است. برای درمان بیماران کرونایی باید دمای بدن را افزایش دهیم تا از سردی بدن نجات یابد، برای این امر استفاده از دمنوش های مناسب می تواند موثر واقع شود.

نقش دمنوش در بیماری های ویروسی

باید توجه داشته باشید که نوشیدن دمنوش و نوشیدنی ‌های گرم ویروس را از بین نمی‌برد بلکه به بدن شما آرامش و تسکینی در مقابل بیماری می‌دهند. یا می‌توان گفت که در مقابل بیماری ‌های ویروسی، ایمنی بیشتری را کسب می‌کنیم. برای درمان این بیماری حتما باید تحت نظر یک متخصص عفونی قرار بگیرید و در کنار داروهای تجویزی، این دمنوش‌ها را مصرف کنید.

توجه: قبل از مصرف هرگونه گیاه دارویی بهتر است مزاج خود را بشناسید و بر اساس شرایط بدنی از آنها استفاده کنید. همچنین بیماری‌های خاص خود را در نظر بگیرید و با مشورت از دکتر این دمنوش ‌ها را میل کنید.

مصرف بی رویه و بدون کارشناسی شده دمنوش‌ های گیاهی نه‌ تنها سالم نیست بلکه می‌تواند به وجود آورنده مشکلاتی نیز باشد.

انواع دمنوش های مناسب برای تسکین درد های ناشی از کرونا

حال برخی از این دمنوش ‌ها برای کرونا را باهم بررسی می‌کنیم:

1- دمنوش چای سبز

یکی از انواع دمنوش برای کرونا دمنوش چای سبز است که در بین مردم بسیار پرمصرف می باشد. دمنوش چای سبز دارای ترکیبات مغذی بسیاری دارد. وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین، در آن نیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. آنتی اکسیدان‌ های موجود در این دمنوش با حذف رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که این تاثیرات، در صورتی است که در حد اعتدال مصرف شود.

2- دمنوش پنج گیاه

یکی از انواع دمنوش برای کرونا دمنوش پنج گیاه است. دم کردن مقدار برابری از آویشن، مریم گلی، شیرین بیان، زوفا و زنجبیل می‌تواند دمنوش پنج گیاه را به شما بدهد که ضمن تامین حرارت بدن، عوارض بیماری ویروسی را دفع می‌کند.

آویشن: آویشن گیاهی است که خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان که درمانگر بسیار مؤثری برای کاهش علائم آنفولانزا، عفونت ریوی و بونشیت سرماخوردگی است. البته باید توجه کنید افرادی که فشار خون بالا دارند باید از مصرف زیاد این گیاه خودداری کنند.

گیاه زوفا: زوفا گیاهی پر خاصیت است که در جنوب اروپا و مدیترانه کشت می ‌شود. به دلیل شبیه بودن طعم آن با گیاه نعنا آن را از خانواده نعنایان می ‌دانند که موجب تسکین گلو درد و برونشیت می‌ شود و همچنین در کنترل قند خون مؤثر است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که در سلامت سیستم تنفسی، کاهش سرفه و علائم سرما خوردگی و سلامت سیستم گوارش نقش مؤثری دارد.

شیرین بیان: دمنوش این گیاه یکی از دمنوش‌ های مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است. شیرین بیان خاصیت ضد التهابی و آنتی بیوتیکی دارد و با دارا بودن منیزیم و پتاسیم پر از خاصیت است که با آن می ‌توان دمنوش برای کرونا تهیه کرد.

3- دمنوش چای هفت گیاه

یکی از انواع دمنوش برای کرونا دمنوش چای هفت گیاه است. این دمنوش با ترکیب گیاهانی چون گل همیشه بهار، گل گاو زبان، بهار نارنج، چای سیاه، گل سرخ، زنجبیل، پنیرک و دانه ‎های هل تهیه می‌شود. این ترکیبات طبع گرم و سر برابری در دمنوش به وجود می ‌آورند و همچنین طعم دلنشین و خوشمزه‌ ای در کنار هم به وجود می آورند.

زنجبیل: مصرف این گیاه ضمن افزایش گرمای بدن، سردی آن را نیز می ‌گیرد. زنجبیل دارای خواص ضد باکتری، ضدالتهابی و ضد ویروسی است. دمنوش برای کرونا حاوی زنجبیل می ‌تواند فواید چشمگیری داشته باشد.

گل گاو زبان: این گیاه دارای طبیعت گرم و اثر نشاط آور و مقوی دارد. وجود این گیاه در این دمنوش می ‌تواند تاثیرات آرام بخشی بر آن بگذارد.

گل محمدی: یکی از مهمترین خواصی که برای گل محمدی در نظر می‌گیرند، درمان اختلالات تنفسی است. این گل می‌تواند مشکلات تنفسی ناشی از سرما خوردگی و یا آنفولانزا های سخت را بهبود ببخشد و بهترین نوشیدنی گرم برای تمام روزها و خصوصا فصل سرما باشد.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

انواع دمنوش برای کرونا به دفع ویروس در بدن کمک می‌کنند و همین امر سبب کاهش دوران نقاهت بیماری می‌شود لذا باید به صورت متعادل و به درستی مصرف شوند. نوشیدن حداقل 14 لیوان مایعات در زمان بیماری می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود شما بگذارد. مواظب خودتان باشید و تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید.

منابع:

مقاله دمنوش‌هایی که در مبارزه با کرونا به یاری سیستم ایمنی بدن می‌شتابند

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش دمنوش, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.