ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

درخت بادام هندی – نحوه کاشت و برداشت نهال بادام هندی

Home  /   درخت بادام هندی – نحوه کاشت و برداشت نهال بادام هندی
درختان بادام هندی و کلیه مراحل کاشت و برداشت

میوه های بادام هندی از نظر ظاهری چگونه‌ اند؟

درختان بادام هندی درختانی زیبا با برگ های بزرگ و گل های زیبا و صورتی هستند. بادام هندی، آجیل است اما تنها میوه درخت بادام هندی نیست. یا بهتر است بگوییم بادام هندی تنها بخشی از میوه بادام هندی است. درختان بادام هندی در فصل زمستان گل می دهند و میوه های آن ها در زمستان رشد می‌کنند. این درخت گل های معطر رز رنگی را به صورت خوشه تولید می‎کند. این گل ها به میوه های قرمز خوراکی تبدیل می شوند که به آن سیب بادام هندی می‌گویند.

برای تهیه بادام هندی اعلا درشت زعفرانی نمکی به بخش فروش بادام هندی نمکی هتمت مراجعه فرمایید.

قسمت دیگر آن سیب بادام هندی یا همان میوه بادام هندی نام دارد. (اگرچه نام گلابی برای این میوه مناسب تر است.) و باید به این نکته اشاره کنم که سیب بادام هندی در واقع ساقه متورم میوه است. در تصویر زیر دو عدد سیب بادام هندی رسیده و در سمت راست تعدادی میوه جوان را مشاهده می کنید که ساقه آن ها هنوز متورم نشده است.

سیب بادام هندی با لکه های قرمزی که دارد ظاهر زیبایی را به آن می‌دهد. این میوه سرشار از ویتامین C، با طراوت و بسیار آبدار، اما کمی اسیدی است.

شما می‌توانید آن را همراه با میوه های دیگر در آب میوه ها یا مخلوط کردن با ماست میوه ای و غیره استفاده کنید. حمچنین می‌توانید آن را خشک کنید و به عنوان میوه خشک به عنوان میان وعده‌ای سالم مصرف کنید.

بادام هندی داخل پوسته ای که به انتهای سیب بادام هندی متصل شده است، قرار دارد. همچنین در داخل آن پوسته مایع بسیار تند و سوزاننده ای وجود دارد که باعث سوختگی شدید می شود، بنابراین هنگام دست زدن به آن مراقب باشید.

درباره درختان بادام هندی

درخت بادام هندی (Anacardium occidentale) درختی همیشه سبز و مانند درخت گردو متعلق به خانواده Anacardiaceae است. گیاه بومی شمال شرقی برزیل و جنوب شرقی ونزوئلا در آمریکای جنوبی است.

 استعمارگران پرتغالی وقتی درخت بادام هندی را پیدا کردند، در قرن شانزدهم شروع به صادرات آن کردند، آن را «کاجو» نامیدند. نام انگلیسی درخت بادام هندی از این نام گرفته شده است. درختان بادام هندی اکنون در سایر آب و هوای گرمسیری و گرم در سراسر جهان از جمله هند، آفریقا، آسیای جنوب شرقی رشد می کنند.

میوه درخت بادام هندی از ساقه گل ها رشد می کند. اگرچه از نظر فنی یک میوه کمکی هستند تا یک میوه واقعی. درختان بالغ نیز دانه های بادام هندی تولید می کنند که در واقع بادام هندی متمایز درخت هستند. بادام هندی سرشار از کلسیم، ویتامین C و کربوهیدرات است.

کجا و در چه آب و هوایی می‌توان درخت بادام هندی را پرورش داد؟

شما می توانید درختان بادام هندی را در هر نقطه از مناطق استوایی مرطوب-خشک پرورش دهید. تولید کنندگان اصلی بادام هندی برزیل، هند، ویتنام، آفریقا (تانزانیا و موزامبیک) و آسیای جنوب شرقی هستند.

دمای روز برای رشد بادام هندی نباید کمتر از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) باشد و درختان بادام هندی دمای بالای 40 درجه سانتیگراد (105 درجه فارنهایت) را به خوبی تحمل می کنند. میانگین دمای روز در حدود 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) ایده آل است.

درختان بادام هندی تا زمانی که مقداری آب داشته باشند، مانند علف های هرز رشد می کنند. آنها نسبتاً مقاوم در برابر خشکی هستند و حتی در خاک های حاشیه ای که سایر درختان میوه از بین می روند به خوبی رشد می کنند. بهترین خاک برای پرورش درختان بادام هندی خاک های شنی است.

رشد درخت بادام هندی

پرندگان وحشی و خفاش ها بسیار جذب سیب بادام هندی می شوند. مخصوصاً خفاش‌ها میوه‌ های آن‌ها را برمی‌دارند و باقی مانده‌ها را رها می‌کنند، و اینگونه درختان بادام هندی در نقاط مخالف رشد و پرورش می‌یابند.

درختان بادام هندی پیوندی می توانند در عرض 18 ماه میوه بدهند و بدون کود دهی رشد می‌کنند. در نتیجه پرورش آن بسیار آسان است.

نحوه کاشت درختان بادام هندی

دانه‌های تازه به آسانی جوانه می‌زنند، بنابراین اگر درخت بادام هندی را در منطقه خود می‌شناسید، یا راه دیگری برای به دست آوردن دانه‌های تازه دارید، می‌توانید درخت بادام هندی را از آن بکارید. اما توجه داشته باشید که دانه‌های بادام هندی مطابق با نوع خود رشد نمی‌کنند، به این معنی که گیاهی که به دست می‌آورید شبیه به والدین نیست. ممکن است به اندازه میوه نباشد یا طعم خوبی داشته باشد.

برخی از نهالستان های درختان میوه نهال یا درختان پیوندی ذخیره می‌کنند. پرورش دهندگان تجاری معمولا نهال های خود را تکثیر می کنند. اگر شما یک پرورش دهنده در منطقه دارید، می‌توانید از آن ها کمک بگیرید.

اگر می خواهید درختان بادام هندی خود را از دانه رشد دهید، می توانید آنها را ابتدا در گلدان بکارید یا مستقیماً در زمین قرار دهید. آنها را مرطوب نگه دارید و اینگونه در عرض چهار یا پنج روز جوانه می‌زنند.

بهترین زمان کاشت زمانی که بذر یا نهال تازه است. در این صورت هر چه سریع تر بذر را بکارید بهتر است.

یک نقطه با زهکشی خوب انتخاب کنید (درختان بادام هندی پاهای مرطوب یا خاک های رسی سنگین را دوست ندارند)، ترجیحاً مکانی که از درخت در مقابل باد های شدید مراقبت کند.

درختان بالغ حدود 10 متر / 30 فوت فاصله بین آنها نیاز دارند و آنها تا 12 متر / 40 فوت قد رشد می‌کنند.

آب و کود

درختان بادام هندی در خاک های شنی بهتر رشد می کند، اما خاک های شنی آب زیادی در خود نگه نمی دارند و عموماً حاصلخیز نیستند. این گیاه همچنین بدون توجه اضافی به خوبی کار خواهند کرد.

با این حال، اگر یک محصول خوب برای شما مهم است، باید درختان بادام هندی خود را با آب و کود اضافی تامین کنید. در دوره های خشک آبیاری کنید و درختان را در هنگام رشد فعال و همچنین در هنگام گلدهی و رشد آجیل کود دهید. آنها عمدتاً به نیتروژن و فسفر و احتمالاً روی نیاز دارند.

چگونه از درختان بادام هندی مراقبت کنیم؟

اگر نکات ساده پرورش دهندگان را بدانید، مراقبت از درختان بادام هندی آسان است. درختان بادام هندی خود را در آب و هوای گرم بکارید.

بذر بکارید یا یک درخت جوان بکارید. بذر بادام هندی تازه را برای کاشت برای جوانه زدن انتخاب کنید. رشد از دانه ها روند کندتری دارد و ممکن است تا پنج سال طول بکشد تا درخت بادام هندی میوه بدهد. برای رشد سریع تر، یک درخت بادام هندی گلدانی را از یک مرکز باغ و گل و گیاه خریداری کنید.

درختان بادام هندی خود را در معرض آفتاب کامل قرار دهید. برای رشد حداکثری این درختان میوه حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید را در روز فراهم کنید. درختان بادام هندی که بیش از حد سایه دارند، دانه های بادام هندی کمتری تولید می‌کنند.

از خاک شنی استفاده کنید. درختان بادام هندی در خاک های شنی با سطح pH متوسط ​​تقریباً شش رشد می‌کنند. استفاده از خاک های رسی و خاک های متراکم خودداری کنید زیرا این خاک ها آب زیادی را در خود نگه می دارند. درختان بادام هندی در خاک با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارند.

 درخت خود را با توجه به فصل آبیاری کنید. درخت خود را در تابستان عمیق و در زمستان به مقدار کم آبیاری کنید. بین دوره های آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود، زیرا آبیاری بیش از حد می تواند درختان بادام هندی را از بین ببرد.

درخت بادام هندی خود را کود دهید. در طول فصل رشد یک ماه در میان از کودهای غنی از فسفر استفاده کنید. برای افزایش مواد مغذی، یک لایه کمپوست یا مالچ ارگانیک اضافه کنید.

از آفات ها آگاه باشید. آفات کرم خوار برخی از رایج ترین آفاتی هستند که درخت بادام هندی را مبتلا می کنند. ساقه متورم یکی از نشانه‌های این آفات است که با رویت سوراخ‌هایی رد درختان بادام هندی شما می‌تواند شروع شود. شاخه های آلوده را هرس کنید یا از اسپری پوست برای رفع مشکلات کرم خراش استفاده کنید.

هنگام استفاده از بادام هندی خام و مغز بادام هندی مراقب باشید. درختان بادام هندی از خانواده پیچک سمی هستند و مایع پوسته دانه بادام هندی نوعی روغن سوزاننده است که در صورت استفاده نادرست می تواند باعث تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک شود. برای محافظت از دستان خود از دستکش های باغبانی ضخیم استفاده کنید.

برداشت بادام هندی

درختان بادام هندی در فصول خشک (زمستان) گل و میوه می‌دهند و شما باید ظرف چند ماه پس از گلدهی آنها را بچینید.

جمع شدن پرندگان می‌تواند یک نشانه از رسیدن میوه های درختان بدام هندی باشند. اگر پرندگانی ندارید که زمان برداشت را به شما اطلاع دهند، از این علائم استفاده کنید: سیب رنگ صورتی یا قرمز خوبی دارد (برخی زرد هستند) و پوسته خاکستری مات می شود. وقتی میوه روی زمین می افتد قطعا آماده است.

سیب بادام هندی را از مغز جدا کنید و از سیب لذت ببرید. خوشبختانه آجیل ها به خوبی درون پوسته میوه نگه داری می‌شوند. می توانید آنها را به مدت دو سال ذخیره کنید تا مجبور نباشید تمام این مراحل را برای هر دسته برداشت طی کنید. آنها را در جایی خنک و خشک نگه دارید تا زمانی که بخواهید ز آنها استفاده کنید.

فرآوری بادام هندی

شما نمی توانید مانند سایر آجیل ها فقط پوست بادام هندی را پوست بگیرید و بخورید. پوسته آنها پر از یک مایع بسیار سوزاننده هستند. چالش این است که هسته را از پوسته جدا کنید بدون اینکه مواد روی پوست یا بدتر از آن، وارد چشمتان شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله کاشت بادام هندی – چگونه درخت بادام هندی پرورش دهیم؟ مراجعه فرمایید.

یکی از روش ها این است که پوسته ها را منجمد کنید و سپس پوسته را از هسته جدا کنید قبل از اینکه سرمای خود را از دست بدهد. البته توجه داشته باشید شما هنوز به دستکش و لباس های بلند نیاز دارید و حتما از عینک ایمنی نیز استفاده کنید. هسته ها را می توان به صورت خام مصرف کرد، اما مطمئن شوید که به هیچ یک از آن مایعات آلوده نباشند! هنگام برشته کردم نیز از دستکش و روپوش استفاده کنید.

روغن را تا دمای 210 درجه سانتیگراد / 410 درجه فارنهایت گرم کنید و سپس هسته را به مدت دو دقیقه داخل آن بریزید. هنگام قرار دادن آجیل در داخل آن مراقب باشید زیرا هنگام ممکن است روغن به بیرون بپاشد. وقتی آماده شدند آنها را در یک سطل آب سرد بریزید و از پوسته خارج کنید و بگذارید کنار تا خشک شوند.

یکی دیگر از روش‌های بو دادن این است که هسته ها یا همان بادام هندی ها را به مدت یک دقیقه در یک تابه باز توری مانند گرم کنید. بهتر است این کار را در محیط باز انجام دهید. بخارها را تنفس نکنید و اگر آجیل آتش گرفت آنها را با آب خیس کنید. بعد از برشته شدن باید آجیل ها را داخل خاک اره یا چیزی جاذب بریزید تا آخرین مایع سوزاننده از بین برود.

جمع بندی

در کل، طبق مقالات مختلف کاشت درختان بادام هندی آسان بیان شده. شما فقط با مقداری مراقبت می‌توانید به یک میوه رسیده و سالم برسید. در نهایت با سرخ کردن و آماده کردن آن ها طبق نکات گفته شده به آجیل بادام هندی برسید.

منبع: کاشت درخت بادام هندی نکاتی که برای رشد درخت بادام هندی بهتر است بدانید

دسته بندی محصولات آجیل, آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.