ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

خواص ماسک چای سبز – 7 تاثیر جادویی چای سبز بر پوست صورت

Home  /   خواص ماسک چای سبز – 7 تاثیر جادویی چای سبز بر پوست صورت
خواص ماسک چای سبز

چای سبز

خواص ماسک چای سبز، مقوله ای است که در این مقاله به آن می پردازیم. چای سبز که از برگ های تازه گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آید، هزاران سال است که برای اهداف دارویی و درمانی در برخی نقاط جهان استفاده می شود. فواید چای سبز از تقویت عملکرد مغز تا کاهش وزن را شامل می شود.

اما چای سبز تنها دارای خواصی نیست که ذهن و بدن را بهبود می بخشد. این ماده معجزه آسا می تواند برای پوست نیز مفید باشد، به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک عنصر در بسیاری از انواع محصولات زیبایی گنجانده می شود. در واقع چای سبز یکی از بزرگترین مواد سلامتی و مراقبتی است. از پیشگیری از آکنه گرفته تا کند کردن روند پیری، معجزه ای است که چای سبز برای پوست انجام می دهد.

برای خرید چای سبز قلم می توانید به بخش فروش چای هتمت مراجعه فرمایید.

خواص ماسک چای سبز برای پوست

چای سبز دارای طیف گسترده ای از فواید درمانی است که می تواند برای پوست مفید باشد. از جمله خواص ماسک چای سبز برای پوست عبارتند از:

1-کمک به کاهش چربی پوست

چای سبز به عنوان ماده ای برای تنظیم تولید آندروژن در بدن شناخته شده است و باعث می شود پوست چربی کمتری تولید کند.

2-کاهش علائم پیری پوست

از جمله خواص ماسک چای سبز این است که می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش علائم پیری پوست کمک کند. آنتی اکسیدان EGCG که در چای سبز به وفور یافت می شود، توانایی جوان سازی سلول های در حال مرگ پوست را دارد. با محافظت و ترمیم سلول های شما، این آنتی اکسیدان می تواند با علائم پیری مبارزه کند و پوست کدر را سالم تر نشان دهد.

علاوه بر این ویتامین های موجود در چای سبز، به ویژه ویتامین B-2 می تواند پوست را جوان تر نگه دارد. ویتامین B-2 توانایی حفظ سطح کلاژن را دارد که می تواند استحکام پوست شما را بهبود بخشد. چای سبز همچنین دارای فواید مرطوب کنندگی است که می تواند به جبران آسیب های ناشی از نور خورشید کمک کند.

3- از بین بردن آسیب های ناشی از آفتاب

یکی از خواص ماسک چای سبز همچنین یک محافظت طبیعی عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

4- محافظت از پوست در برابر سرطان

چای سبز حاوی پلی فنول ها و شش نوع مختلف کاتچین است که اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) و اپی کاتچین گالات (ECG) موجود در آن دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن را دارند. رادیکال‌ های آزاد ترکیباتی هستند که اگر سطح آن ‌ها بیش از حد بالا برود، می‌توانند به بدن، سلامت و پوست شما آسیب برسانند.

آنها می توانند باعث آسیب سلولی شوند و با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مرتبط هستند. قدرت آنتی اکسیدانی EGCG می تواند به ترمیم آسیب DNA ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید کمک کند. این به نوبه خود می تواند از پوست در برابر سرطان پوست غیر ملانوما محافظت کند.

5-کاهش قرمزی و تحریک پذیری پوست

از دیگر خواص ماسک چای سبز این است که به دلیل محتوای بالای پلی فنل دارای خواص ضد التهابی است. خواص ضد التهابی چای سبز می تواند به کاهش تحریک پوست، قرمزی و تورم پوست کمک کند. استفاده از چای سبز روی پوست می تواند بریدگی های جزئی و آفتاب سوختگی را نیز تسکین دهد.

با توجه به خواص ضد التهابی آن، مطالعات منبع معتبر همچنین دریافتند چای سبز موضعی یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری های پوستی است. می تواند تحریک و خارش ناشی از پسوریازیس، درماتیت و روزاسه را تسکین دهد و همچنین ممکن است برای درمان کلوئید مفید باشد.

6- درمان آکنه

خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی موجود در چای سبز ممکن است آن را به درمانی موثر برای آکنه و پوست چرب تبدیل کند. بر اساس تحقیقات منبع معتبر، پلی فنول های موجود در چای سبز، هنگامی که روی پوست استفاده می شود، به کاهش ترشح سبوم کمک می کند که می تواند منجر به آکنه شود.

پلی فنول های موجود در چای سبز همچنین توانایی مبارزه با عفونت را با آسیب رساندن به غشاهای باکتریایی دارند. این بدان معناست که چای سبز می‌تواند ابزار مفیدی برای کنترل رشد باکتری‌هایی باشد که می‌توانند باعث آکنه شوند.

7- تامین رطوبت پوست

چای سبز حاوی چندین ویتامین از جمله ویتامین E است که به دلیل توانایی آن در تغذیه و آبرسانی پوست شناخته شده است.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از سایر فواید چای سبز، می توانید به مقاله خواص چای سبز – 8 فایده چای سبز بر حفظ سلامتی مراجعه فرمایید.

طرز تهیه ماسک صورت چای سبز خانگی

دستور تهیه ماسک صورت چای سبز در خانه می تواند کمک کند که پوست درخشانی داشته باشیم.

ماسک صورت چای سبز و آب لیمو

2 قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده (خنک شده)، ½ قاشق چای خوری آب لیموترش تازه و کمی پودر زرد چوبه را با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس ماسک را روی صورت تمیز کشیده و چند دقیقه صبر می کنیم تا خشک شود. این پروسه تکرار می شود تا وقتی تمام مخلوط به پایان برسد. این ماسک حدود 10 دقیقه روی صورت می ماند و سپس آن را با آب خنک شسته و صورت را خشک می نماییم.

پودر زرد چوبه به دلیل خواص ضد التهابی خود، با آکنه، اگزما و بسیاری از بیماری های پوستی دیگر مبارزه می کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای روشن کردن لکه های تیره، لکه های پوستی ناشی از نور خورشید و غیره عمل می کند.

درمان خانگی پف زیر چشم با چای سبز

برای از بین بردن تورم اطراف چشم، این درمان خانگی چای سبز برای پف چشم ‌ها موثر است.

  • دو کیسه چای سبز را خیس کنید.
  • کیسه ها را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.
  • چای کیسه ای را به مدت 10 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • کیسه های چای را تا 30 دقیقه روی چشم های بسته خود قرار دهید.

ترکیب کافئین و کمپرس سرد در این روش، به کاهش پف‌کردگی کمک می‌کند.

موارد احتیاط: ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است، بنابراین قبل از اقدام به این درمان، باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • شستن دست و صورت
  • پاک کردن آرایش
  • برداشتن لنز های چشمی
  • عدم تماس مایع از چشم

مضرات احتمالی ماسک چای سبز

افرادی که از چای سبز به صورت موضعی استفاده می کنند خطر کم عوارض جانبی را گزارش می دهند. با این حال، اگر برای اولین بار است که از چای سبز روی صورت خود استفاده می کنیم، بهتر است قبل از استفاده از ماسک، روی قسمت کوچکی از پوست آرنج امتحان کنیم.

علائم حساسیت پوستی یا واکنش آلرژیک شامل خارش، قرمزی، تورم و سوزش است. اگر پوست حساسی دارید یا نسبت به مصرف چای سبز حساسیت دارید، قبل از استفاده از ماسک چای سبز با متخصص پوست خود صحبت کنید.

نتیجه گیری

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است و بسیاری آن را دارای فوایدی برای سلامتی مختلف می دانند که برای حفظ سلامت پوست بسیار موثر است. این ماده گیاهی با حفظ رطوبت و چربی پوست، به داشتن پوستی شفاف و سالم کمک می کند. از دیگر خواص ماسک چای سبز محافظت از پوست در برابر انواع اشعه ها و سرطان ها، با خواص آنتی اکسیدانی چای سبز است.

منابع:
مقاله 10 فایده عصاره چای سبز
مقاله چرا ماسک های لایه بردار چای سبز برای پوست مفید است؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش چای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.