ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

خرید شیره انگور خالص – 5 ویژگی شیره انگور اصل

Home  /   خرید شیره انگور خالص – 5 ویژگی شیره انگور اصل
خرید شیره انگور خالص – ۵ ویژگی شیره انگور اصل

آشنایی با شیره انگور

شیره انگور یک خوراکی خوش مزه و مقوی می باشد. شیره انگور دارای خواص درمانی زیادی می باشد که در طب سنتی به مصرف آن سفارش زیادی شده است. شما با خرید شیره انگور برای خود یک شیرین کننده طبیعی تهیه می‌کنید که علاوه بر شیرین کردن خواص چشم گیری هم برای بدن شما دارد. در این مقاله می‌خواهیم به نکاتی بپردازیم که بهتر است هنگام خرید شیره انگور به آن ها توجه کنید.

برای تهیه شیره انگور خالص ملایر می‌توانید به بخش فروش شیره انگور هتمت مراجعه فرمایید.

ویژگی های شیره انگور اصل

شیره انگور اصل و طبیعی برخی ویژگی ها دارد که آن را از بقلبی ها متمایز میسازد. در نتیجه هنگام خرید شیره انگور با توجه به این نکات می‌توانید شیره انگور طبیعی را تشخیص دهید.

طعم و مزه شیره انگور

شیره انگور مقدارب مزه و طعم انگور را دارد. یعنی با خوردن یک قاشق شیره انگور باید طعم شیرین انگور را حس کنید. بالا بودن شیرینی شیره انگور طبیعی است چرا که برای تولید آن، انگور هایی که شیرینی زیادی دارند انتخاب میشوند و در زمان پخت به خاطر از دست دادن رطوبتشان، میزان شیرینی آنها بیشتر هم می‌شود.

برخی از تولید کنندگان از شکر در تولید شیره انگور استفاده میکنند که با مزه کردن شیره میتوان حدس زد که در آن از شکر استفاده شده است. توجه داشته باشید که در شیره هایی که تقریبا بی مزه هستند و مزه انگور را نمی دهند افزودنی هایی اضافه شده اند که نه تنها خواص شیره انگور را از بین میبرد، بلکه باعث مضر شدن آن می‌شوند.

رنگ شیره انگور

این نکته را به یاد داشته باشید که حرارت مستقیم و بالا در رنگ شیره تاثیر زیادی دارد. معمولا شیره انگورهای سنتی که در حرارت بالا تولید می شوند رنگی تیره تر و متمایل به سیاه دارند و رنگ شیره انگور صنعتی روشن تر است.

در روش های صنعتی اگر شرکت معتبر باشد از دیگ های تحت خلا و روش حرارت غیر مستقیم برای پخت شیره استفاده می شود و رنگ شیره انگور تولید شده بسیار روشن تر است.

برای آشنایی با خواص شیره انگور می‌توانید به مقاله خواص شیره انگور – 11 فایده معجزه آسای شیره انگور و نقش آن در پیشگیری و درمان بیماری ها مراجعه فرمایید.

غلظت شیره انگور

در زمان پخت شیره انگور باید تا حد امکان رطوبت گرفته شود. این کار باعث می شود تا ماندگاری شیره انگور بالاتر برود و در ضمن شرایط نگهداری بهتری هم داشته باشد. در روش های سنتی معمولا با دیدن غلظت بصورت چشمی و تجربی حرارت را قطع می کنند . اما در روش های صنعتی صحیح، غلظت توسط دستگاه تعریف می‌شود و حرارت در زمان تعیین شده بصورت اتوماتیک قطع می شود.

آیا شیره انگور خالص شکرک می‌زند؟

به جرات می توان گفت بهترین روش تشخیص شیره انگور اصل همین است! بله؛ شیره انگور خالص اگر به مدت طولانی یکجا بماند، ته شین شده و در اصطلاح رس می بندد (این ویژگی را عسل طبیعی نیز دارد).
البته این را زمانی می توان فهمید که شیره را خریده و مدتی به آن دست نزنید و برای قبل از خرید شیره انگور تقریبا یک روش به درد نخور است.

تشخیص شیره انگور مرغوب به روش های سنتی

شیره های خوب و اصل در فصل سرد سال بسته می شوند اما این ویژگی برای شیره های تقلبی صدق نمی شوند و تغییر شکلی صورت نمی‌گیرد. شیره هایی که ناخالصی داشته باشند در فصل سرد سال مقادیر بالای شیره (بالای ظرف شیره) بسته می شود اما مقادیر پایین ظرف شیره به صورت سالم و ثابت می ماند. البته این فرآیند هم برای قبل از خرید شیره انگور خیلی کارآمد نیست.

طرز نگهداری شیره انگور

شیره ها دارای رطوبت بسیار کم و قند بسیار زیادی هستند پس شرایط رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها در آنها وجود ندارد.برای نگهداری شیره نیازی به یخچال نیست و می توان آن را مدت ها در محلی خشک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کرد ولی اگر شیره در یخچال نگهداری شود،مدت زمان ماندگاری آن بالاتر می رود و اشکالی در این کار وجود ندارد.

اگر شیره تان مدتی در خانه ماند و خورده نشد، با صرف کمی خلاقیت می توانید موارد استفاده گوناگونی برای آن بیابید. به عنوان مثال می توانید با ان انواع شربت ها و یا حتی مربا درست کنید. همدانی ها با هویج و با استفاده از شیره به جای شکر،مربای هویجی درست می کنند که بسیار خوشمزه و دلنشین است. همچنین اگر شیره تان در فصل سرما خورده نشدو به فصل گرما رسیدید، نگران نشوید و آنرا دور نریزید، فقط با سرکه بجوشانیدش سرکه شیره درست کنید تا با اینکار بهترین شربت ضد عطش را برای خود و افراد خانواده تان فراهم نمائید.

چند نکته درباره نگهداری شیره انگور

• شیره را لازم نیست حتما در یخچال نگهداری نمایید ولی بهتر است جای آن خشک و حنک و به دور از تابش آفتاب نگه دارید تا مزه اش زودتر از موعد تغییر نکند.
• فرو بردن قاشق خیس یا نگه داشتن شیره در جای مرطوب باعث پایین آمدن کیفیتش می شود و به غیر از رقیق شدن،مزه اش هم تغییر میکند.
• ماندگاری شیره در ظروف پلاستیکی بیشتر از ماندگاری آنها در ظروف فلزی است،پس بهتر است آن را در همان ظروف پلاستیکی تولید کارخانه نگه دارید و در مواقع لزوم به اندازه ی مصرفتان آن را داخل ظرف دیگری بریزید.

جمع بندی

خوب است هنگام خرید شیره انگور موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید. اگر شیره انگور صنعتی خریداری می‌فرمایید حتما برچسب اطلاعات آن را به خوبی مطالعه فرمایید. توجه کنید که اگر در خرید شیره انگور دقت کافی را به خرج ندهید و شیره های تقلبی را خریداری فرمایید، به بدن خود آسیب وارد می‌کنید.

منبع: تشخیص شیره انگور خوب و نحوه نگهداری آن

دسته بندی محصولات آموزش شیره انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.