ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

راهنمای خرید ارده کنجدی مرغوب – 5 نکته قابل توجه هنگام خرید ارده کنجدی

Home  /   راهنمای خرید ارده کنجدی مرغوب – 5 نکته قابل توجه هنگام خرید ارده کنجدی
راهنمای خرید ارده کنجدی مرغوب – 5 نکته قابل توجه هنگام خرید ارده کنجدی

آشنایی با ارده کنجدی

با رسیدن فصل سرما، مصرف محصولات کنجدی بخصوص ارده به شکل چشمگیری افزایش می یابد. اما از آنجا که بیشتر ما با روش های تهیه و انواع کنجد هایی در ساخت ارده و محصولات کنجدی بکار می‌رود آگاهی نداریم، شاهد استقبال مردم به سمت خرید ارده کنجد هایی با قیمت کم تر و بظاهر مقرون به صرفه تر هستیم. در این مقاله به نکاتی می پردازیم که هنگام خرید ارده کنجدی باید به آن ها توجه کنید.

برای خرید ارده کنجدی می توانید به بخش فروش مواد غذایی هتمت مراجعه فرمایید.

ارده کنجد مرغوب

ایران از بهترین نوع کنجد، برای تهیه ارده و دیگر فرآورده آن برخوردار می باشد که با تفت دادن و برشته کردن آن می توانید از طعم و بوی مرغوب آن بهره مند شوید. کنجد اصلی ترین و مهم ترین ماده تشكيل دهنده ارده است. از اين رو توصیه می شود در هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید ارده ای به شما بدهد که از کنجد ایرانی تهیه شده باشد.

خرید ارده کنجدی

۵ نکته قابل توجه که هنگام خرید ارده کنجدی باید به آنها توجه کنیم، عبارتند از:

1-ارده کنجدی چند نوع دارد؟

ارده کنجدی انواع مختلفی نیز دارد. اما تقریبا تمام کارشناسان معتقدند مرغوب ترین نوع ارده کنجد، آن است که از کنجد ایرانی برشته تهیه شده باشد. کنجد ایرانی ایده آل ترین نوع کنجد برای تهیه ارده است که با تفت دادن و برشته شدن، طعم و بوی منحصر بفردی به خود می گیرد.

بطور کلی برای فرآوری یک ارده کنجد مرغوب، عوامل تعیین کننده زیادی وجود دارد که از این بین، نوع کنجد مصرفی و روش تهیه ارده، از مهمترین فاکتورها هستند. گاهی بعضی از تولیدی ها از کنجد های بی کیفیت (به اصطلاح کنجد مریض یا کهنه)،یا مخلوط کنجد بی کیفیت همچنین هزاران روش متقلبانه دیگر استفاده می کنند که در نتیجه آن، قیمت تمام شده ارده بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر بنظر می رسد.

2-در ارده کنجدی چه نوع کنجدی به کار می‌رود؟

حتما قبل از خرید، از فروشنده یا تولید کننده بپرسید که از چه نوع کنجدی استفاده کرده است. این سوال به قدری مهم و اساسی است که حتی پیشنهاد می‌شود قبل پرسیدن قیمت ارده ابتدا نوع کنجد بکار رفته در آن را مشخص کنید. به طور کلی می توان کنجد های موجود در بازار ایران را به دو دسته کنجد ایرانی و کنجد خارجی(پاکستانی،افعانی و لیبی) تقسیم کرد. کنجد ایرانی قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به کنجد خارجی برای تهیه ارده کنجد دارد. بر همین اساس ارده کنجد ایرانی کیفیت بهتری نسبت به نمونه های خارجی خود دارد. به همین دلیل خرید ارده کنجدی ایرانی بیشتر توصیه می‌شود.

3-عطر و بوی ارده کنجدی مرغوب چگونه است؟

بو و عطر ارده را می توان مهم ترین شاخصه سنجش و ارزیابی کیفیت و مرغوبیت ارده به حساب آورد. اینکه ارده کنجد چه رایحه ایی باید داشته باشد و توضیح آن با کنار هم چیدن کلمات، بسیار دشوار است. افراد مجرب و باتجربه اکثر مواقع از طریق رایحه و بوی آن متوجه کیفیت و عمر تولید ارده می شوند.

4-رنگ ارده کنجدی باید چگونه باشد؟

هنگام خرید ارده کنجدی به تاریخ تولید و انقضا آن توجه کنید. عوامل زیادی مانند تاریخ تولید آن، بر روی رنگ ارده تاثیر دارد و نمی توان رنگ ارده را به عنوان یک شناسه مستقل برای شناسایی ارده کنجد خالص و مرغوب حساب کرد؛ اما رنگ ارده کنجد بر اساس نوع کنجد بکار رفته و نوع ارده، باید بین رنگ کرم روشن تا قهوه ایی روشن باشد. به نحوی که هرچه رنگ آن روشن تر باشد ارده خریداری شده تازه تر و با کیفیت تر است. همچنین اگر رنگ آن تیره باشد ارده تقلبی و يا کهنه است.

5-ارده کنجدی مرغوب چه طعمی دارد؟

ارده مرغوب دارای طعمی گس و ناب است و نباید طعم تلخ یا غیرقابل تحملی داشته باشد چرا که این امر نشان از بی کیفیت و تقلبی بودن آن دارد.

برای آشنایی با خواص ارده کنجدی می‌توانید به مقاله خواص ارده کنجد – 5 نمونه از برترین فواید ارده کنجد مراجعه فرمایید.

جمع بندی

ارده کنجد، معمولا از کنجد تازه و برشته شده به دست می آید که انواع مختلفی نیز دارد. در هنگام خرید ارده، شناخت ویژگی های ارده کنجد مرغوب، می تواند در داشتن یک خرید خوب موثر واقع شود. در این مقاله به برخی نکات مهم خرید ارده کنجدی اشاره شد. با توجه به این موارد شما می‌توانید ارده کنجدی مرغوب خود را خریداری فرمایید و از خواص و فواید چشم گیر آن بهره ببرید.

منابع:

دستور پخت حلوا ارده

دسته بندی محصولات آموزش ارده کنجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.