ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

خرید آنلاین آجیل – 4 روش برای شناخت آجیل مرغوب

Home  /   خرید آنلاین آجیل – 4 روش برای شناخت آجیل مرغوب
خرید آنلاین آجیل

آجیل شامل چیست؟

خرید آنلاین آجیل، احتمالا دغدغه ی افراد زیادی است. چگونه آجیل با کیفیت بخریم؟ چگونه در خرید آنلاین آجیل، از مرغوبیت محصول مطمئن باشم؟ در این مقاله به بررسی نحوه شناسایی نوع مرغوب محصول هنگام خرید آنلاین آجیل می پردازیم.

آجیل مجموعه ای از مغز دانه ها و خشکبار لذیذ و مقوی است که در مهمانی ها و جشن های ایرانی بسیار استفاده می شود. مجموعه خشکباری که در آجیل ها استفاده می شوند شامل فندق، پسته، تخمه کدو، بادام هندی، بادام درختی، بادام زمینی، تخمه جابانی و … است که با توجه به سلیقه افراد در ظرف آجیل ایرانی ترکیب می شود. آجیل یک میان وعده ی مغذی و مفید است که دارای ارزش غذایی بالایی است.

برای خرید آجیل چهار مغز شور ممتاز می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

مغز دانه های مختلف آجیل چه خواصی دارند؟

انواع مغز دانه های موجود در آجیل، هر کدام خواص منحصر بفردی برای سلامتی به همراه دارد.

  • بادام درختی: مصرف این آجیل برای افزایش گردش خون، تقویت استخوان ‌ها، محافظت از پوست، کمک به هضم غذا، کنترل سطح قند خون و غیره بسیار مفید است.
  • بادام زمینی: در درمان التهاب، تورم و قرمزی پوست ناشی از اگزما و پسوریازیس، درمان بافت‌های بدن، درمان بیماری های کبدی و زخم پوست مفید باشد.
  • پسته: در تقویت ذهن و جلوگیری از کم خونی، حفظ سلامت قلب، کاهش وزن، درمان دیابت، کاهش التهاب و … موثر است.
  • بادام هندی: در جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا و کمک به استحکام استخوان ها، تسکین سرفه، کاهش سطح کلسترول خون، تقویت قلب، معده، مغز و ذهن، مو و پوست، حفظ سلامت دندان و لثه، جلوگیری از سرطان موثر است.
  • فندق: در حفظ سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش التهاب، تقویت استخوان ها و … مفید است.
  • تخمه کدو: در حفظ سلامت قلب، پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها، کاهش کلسترول، درمان مشکلات مثانه و مجاری ادراری، تنظیم قند خون، لاغری و … موثر است.
  • تخمه جابانی: در درمان کم خونی، تقویت استخوان‌ ها، جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در زنان یائسه، حفظ سلامت ماهیچه، تنظیم ترشح آنزیم‌ها، بهبود در عملکرد مغز، ضد التهاب، اشتها آور، حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌ها و … موثر است.
  • نخود: این محصول برای درخشش پوست و مو، کاهش قند خون، کاهش کلسترول، بهبود قلب و عروق، حفظ سلامت استخوان، درمان سنگ کلیه، رشد صحیح جنین در بارداری و … موثر می باشد.
  • گردو: برای جوان سازی پوست صورت، مرطوب کنندگی طبیعی پوست، رفع سیاهی دور چشم، تقویت و افزایش رشد مو، تقویت حافظه، تمرکز و … مفید است.

در خرید آنلاین آجیل، روش های شناخت آجیل مرغوب را بشناسیم!

بهترین و اصلی ترین راه تشخیص آجیل خوب، خوردن آن است. البته نمی توان تنها به این روش اطمینان داشت چرا که در اکثر آجیل ها اندکی خراب وجود دارد و چشیدن دانه ای از مغز دانه ها نمی تواند همیشه کارساز باشد. علاوه بر این بو دادن آجیل های کهنه با آبلیمو یا سایر ادویه ها مانع از تشخیص کهنگی آن می شود و طعم اصلی آن را پنهان می کند.
آجیل هایی دارای طعم بیات و ماندگی، کهنه هستند و هر گونه بوی ترشیدگی، رطوبت و نا نیز علامت و هشداری برای شناخت آجیل های کهنه است. از جمله روش های تشخیص آجیل مرغوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-رویت دقیق آجیل

رویت آجیل می توان تا درصد بالایی تازگی و کهنگی آجیل را مشخص نماید. وجود هر گونه سوراخ و یا کپک زدگی و لکه های قهوه ای رنگ و سیاه، نشانه نا سالم بودن آنها است. در آجیل مرغوب، مغز دانه ها روشن و تقریبا یکدست هستند.

2-لمس آجیل با دستمال مرطوب

گاها بعضی از فروشندگان برای بهتر جلوه دادن محصولات، از رنگ های غیر مجاز خوراکی استفاده می کنند که این گونه رنگ ها از عوامل ایجاد و بروز سرطان ها و ناراحتی های کبد هستند. پسته های خندان، تخمه های جابانی (ژاپنی) و به خصوص تخمه های آفتابگردان از جمله دانه هایی هستند که ممکن است با رنگ و لعاب شیمیایی رنگ شوند. یک راه ساده برای تشخیص استفاده از رنگ در آجیل ها، استفاده از دستمالی مرطوب شده است که با کشیدن مغز دانه روی دستمال، می توان از استفاده یا عدم استفاده از رنگ غیر مجاز در آجی ها مطمئن شد.

3-یکدست بودن آجیل

به عنوان مثال بادام ها باید تقریبا به یک شکل و اندازه و همرنگ باشند این نکته از آن جهت اهمیت دارد که آجیل در اصطلاح قاطی نداشته باشد. آجیل هایی که یک شکل و یک اندازه نیستند، به احتمال زیاد چند نوع آن با هم مخلوط شده اند.

4- اطمینان از فروشنده

در خرید آنلاین آجیل، نکته قابل توجه اطمینان از تامین کننده اصلی آجیل ها است. فروشندگانی که به کیفیت آجیل اهمیت می دهند، مسلما به دنبال محصولاتی مرغوب و سالم هستند تا مشتریان با خیالی آسوده خرید نمایند. در این راستا کلیه الزامات و عوامل کنترل کیفی را در نظر می گیرند و محصولاتی سالم و با کیفیت را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از ترکیبات آجیل چهار مغز شور و فواید آن می توانید به مقاله آجیل چهار مغز شور – 11خاصیت باورنکردنی آجیل چهار مغز مراجعه فرمایید.

منابع:
مقاله بهترین راه تشخیص آجیل مرغوب

دسته بندی محصولات آجیل, آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.