ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

8 خاصیت کره بادام زمینی – آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟

Home  /   8 خاصیت کره بادام زمینی – آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟
خاصیت کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی خمیری است که از بادام زمینی خشک و بو داده تهیه می شود. بادام زمینی گیاهی کوچک متعلق به خانواده Fabaceae و گونه های Arachis hypogaea است. تصور می شود بادام زمینی از قاره آمریکا سرچشمه گرفته است و از طریق مسافران اسپانیایی، در سراسر جهان پخش شده است. انواع خاصیت کره بادام زمینی برای سلامتی اثبات شده است که در ادامه به توضیح و بررسی آن می پردازیم.

برای خرید بادام زمینی با کیفیت می توانید به بخش فروش بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟

بادام زمینی چاق کننده نیست. درست است که بادام زمینی چربی دارد، اما تعدادی چربی غیر اشباع که باعث می شود کره بادام زمینی مغذی باشد. کره بادام زمینی در یک وعده، کربوهیدرات، پروتئین و چربی را تأمین می کند. ممکن است به اندازه اسفناج یا کلم بروکلی، پر کالری نباشد، اما منبع عالی ویتامین E، ویتامین B3، ویتامین B6، فولات، منیزیم، مس و منگنز است.

همچنین حاوی ویتامین B5، آهن، پتاسیم، روی و سلنیوم در مقادیر کم است. انشول جیبارات متخصص تغذیه می گوید: “کره بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان خاصی به نام رزوراترول است که شناخته شده است با رادیکال های آزاد که می توانند باعث بیماری های قلبی و سرطان شوند مبارزه می کند. مطالعات نشان داده است که کره بادام زمینی در واقع پیری سلولی را کند کرده و سلامت قلب را افزایش می دهد. این تنها غذایی است که می تواند برای انواع رژیم های غذایی مناسب باشد.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

یک چهارم فنجان بادام زمینی (مقدار تقریبی در 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی) دارای ارزش غذایی زیر است:

  • کالری: 207
  • پروتئین: 9 گرم
  • چربی: 18 گرم
  • کربوهیدرات: 6 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر: 1 گرم

کره بادام زمینی منبع خوبی از موارد زیر است:

  • ویتامین E
  • نیاسین (B3)
  • منگنز
  • ویتامین B6
  • منیزیم

کره بادام زمینی همچنین منبع خوبی از مس است که به حفظ سلامت استخوان ها، عملکرد سیستم ایمنی و عروق خونی کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که دریافت مقدار کافی مس در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله کره بادام زمینی چاق کننده نیست – بررسی 4 عملکرد کره بادام زمینی در لاغری مراجعه فرمایید.

8 خاصیت کره بادام زمینی

1-کاهش وزن

یکی از انواع خاصیت کره بادام زمینی، کاهش وزن است. خوردن کره بادام زمینی در واقع گرسنگی را سرکوب می کند که منجر به کاهش وزن می شود. این ترکیب از فیبر (2.6 گرم در هر وعده) و پروتئین (7-8 گرم در هر وعده) دارد که باعث می شود فرد احساس سیری طولانی تری داشته باشد. بنابراین در کل باعث کمتر غذا خوردن می شود.

2-حفظ سلامت قلب

کره بادام زمینی حاوی ماده ای به نام p-coumaric acid است که به جبران آسیب های وارد شده به سلول های مرتبط با بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. همچنین، کره بادام زمینی حاوی چربی اشباع نشده بیشتری نسبت به چربی اشباع شده است و آن را به یک غذای دوستدار چربی تبدیل می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و عروق کرونر را کاهش می دهد.

3-کاهش خطر ابتلا به سرطان

یکی از انواع خاصیت کره بادام زمینی، کاهش خطر سرطان است. تحقیقات نشان می دهد که خوردن رژیم غذایی غنی از ویتامین E خطر ابتلا به سرطان معده، روده بزرگ، ریه، کبد و سایر سرطان ها را کاهش می دهد.

4-کاهش احتمال بیماری آلزایمر و سایر بیماری های عصبی

بادام زمینی یکی از غذاهایی است که دارای بیشترین میزان نیاسین است و افرادی که غذاهای غنی از نیاسین یعنی ویتامین B3 مصرف می کنند، کمتر در معرض بیماری آلزایمر یا سایر اختلالات حافظه قرار می گیرند. یکی از انواع خاصیت کره بادام زمینی نیاسین موجود در آن است که به بهبود آسیب سلولی مغز کمک می کند و از فرد در برابر این بیماری محافظت می کند. همچنین، محتوای اسید p-coumaric در کره بادام زمینی به مبارزه با استرس اکسیداتیو روی سلول های بدن مرتبط با بیماری های عصبی کمک می کند.

5-جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

مطالعات نشان داده است که مصرف متعادل کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا 25 درصد کاهش دهد. دلیل این امر این است که درصد زیادی از سنگ های صفراوی سنگ های کلسترولی هستند که با سطوح بالای کلسترول “بد” مرتبط هستند. بادام زمینی توانایی کاهش LDL (کلسترول بد) و افزایش کلسترول “خوب” یعنی HDL را دارد و در نتیجه احتمال ایجاد سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

6-کاهش خطر ابتلا به دیابت

بادام زمینی و کره بادام زمینی تأثیر مثبتی بر کنترل قند خون داشته و به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، “خوردن حدود 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حداقل 5 روز در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت را تقریباً 30% کاهش دهد به ویژه دیابت نوع 2.

7-موجب استحکام استخوان ها

آهن و کلسیم به وفور در کره بادام زمینی یافت می شوند که برای انتقال اکسیژن در خون و تقویت استخوان های سالم و قوی مهم هستند. گنجاندن پروتئین سالم در رژیم غذایی روزانه مانند کره بادام زمینی یک گزینه خوب برای حفظ استخوان های قوی است.

8-مکمل غذایی مقوی

هر 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی بیش از 8 گرم پروتئین، 2 گرم فیبر غذایی، 208 میلی گرم پتاسیم، بیش از نیم گرم آهن، 24 میکرو میلی میلی گرم فولات، 188 کالری و 3 گرم قند است که به طور کامل با نیازهای بدنسازان سازگار است.

نتیجه گیری

بادام زمینی آجیلی لذیذ و مقوی است که فراورده های زیادی از آن به دست می آید. جدا از انواع خاصیت کره بادام زمینی، این کره لذیذ یک منبع غنی از مواد غذایی مغذی است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. یک مطالعه نشان داد که خوردن بادام زمینی در هر روز می تواند خطر کلی مرگ را تا 21 decrease کاهش دهد. این کرم لذیذ با ارزش غذایی بالا، به عنوان یک میان وعده برای ورزشکاران و انواع رژیم های غذایی توصیه می شود.

منابع:

مقاله آیا کره بادام زمینی برای شما خوب است؟

مقاله 10 خاصیت کره بادام زمینی

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش کره بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.