ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

خاصیت روغن زیتون برای پوست و مو – 9 نکته کلیدی برای داشتن پوست و مویی درخشان

Home  /   خاصیت روغن زیتون برای پوست و مو – 9 نکته کلیدی برای داشتن پوست و مویی درخشان
خاصیت روغن زیتون

روغن زیتون

در دهه ‌های اخیر اکثر مردم به دنبال خاصیت روغن زیتون هستند اما در حقیقت این محصول آشپزخانه ‌ای، از دوران قدیم برای حفظ سلامت بدن استفاده می‌شد. این محصول بیشتر توسط مردم مدیترانه، جایی که تولید روغن زیتون رشد داشته، در عرصه ‌های مختلف مورد استفاده بود.

روغن زیتون یک روغن سالم برای پخت و پز و یا سالاد است که به دلیل خواص چربی سوزی و کنترل چربی در غذا ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول حاوی ویتامین های E، A، D، K، آنتی اکسیدان ‌ها و هیدروکربن های آبرسان است که آن را برای پوست و مو مناسب می‌سازد. روغن زیتون معروف به “طلای مایع” توسط اکثر متخصصین تغذیه و پزشکان پیشنهاد شده و به دلیل خواص زیادی که برای پوست و مو دارد، ارزشمند است.

انواع خاصیت روغن زیتون برای مو

  1. ترمیم کننده‌ی مو: ماساژ سر با روغن زیتون قبل از استفاده از شامپو باعث درخشندگی و قوی شدن موی شما می‌شود.
    روش مصرف: یک لیوان روغن زیتون را مقداری گرم کنید و سپس به آرامی سر خود را با آن ماساژ دهید (مخصوصا بخش پوست سر و نوک موها). بعد از گذشت 20 دقیقه، سر را با آب ولرم بشویید.
  2. سلامت مو: روغن زیتون غنی از ویتامین E است که باعث کاهش ریزش مو و همچنین رشد مو می‌شود.
    روش مصرف: نصف لیوان روغن زیتون را همراه با 2 قاشق غذا خوری عسل و یک زرده‌ی تخم مرغ مخلوط کنید تا به یک خمیر نرم برسید. سپس آن را به مو های خود بزنید و بعد از 20 دقیقه سر خود را بشویید.

برای خرید روغن زیتون فرابکر می توانید به بخش فروش روغن زیتون هتمت مراجعه فرمایید.

انواع خاصیت روغن زیتون برای پوست

1- مرطوب کننده‌ی پوست:

یکی از انواع خاصیت روغن زیتون به دلیل ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در آن است که از پوست در مقابل اشعه‌ های مضر خورشید و باد محافظت می‌کند. سبکی این روغن باعث ماندگاری آن می‌شود و برای انواع مختلف پوست مناسب است.
روش مصرف: پس از حمام، هنگامی که پوستتان مقداری مرطوب است، یک قاشق روغن زیتون فرابکر را بر روی صورتتان ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکته: اگر پوست خشکی دارید، می توانید مقداری روغن زیتون را قبل از خواب به صورتتان بمالید و روغن را روز بعد با آب ولرم بشویید.

2- تقویت سلامت پوست:

خاصیت روغن زیتون برای پوست و مو آنقدر فراوان است که می‌تواند فرد را نسبت به دیگر محصولات مراقبتی پوست بی نیاز کند. این خواص شامل: ترمیم التهاب پوست، آکنه و محافظت از پوست در مقابل بیماری های جدی مانند سرطان پوست هستند.
روش مصرف: 1/3 لیوان ماست و 1/4 لیوان عسل را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا زمانی که یک دست شود. برای 20 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

3- پاک کردن آرایش:

با روغن زیتون بکر می‌توانید آرایشتان را بدون صدمه زدن به پوستتان پاک کنید.
روش استفاده: 1/3 لیوان ماست و 1/4 لیوان عسل را با 2 قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و با استفاده از پنبه آرایشتان را پاک کنید.
نکته: همچنین می‌ توانید آرایش چشمتان را با یک پنبه‌ی آغشته به روغن زیتون پاک کنید که این عمل باعث نرم شدن پوست اطراف چشمتان نیز می‌شود.

4- فواید ضد پیری

شما می‌توانید با انواع خاصیت روغن زیتون بروز علائم پیری را به تاخیر بیندازید.
روش مصرف: 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و مقدار کمی نمک مخلوط کنید و بر قسمت‌های خشک و زبر پوستتان بمالید.

5- سلامت ناخن‌ها

روغن زیتون باعث تقویت سلامت ناخن‌ های شما می‌شود.
روش مصرف: پنبه‌ آغشته به روغن زیتون را به آهستگی بر روی ناخن‌ های خود بمالید و پس از 30 دقیقه دستانتان را بشویید.

6- ترمیم پاشنه‌ های ترک خورده

با خاصیت آبرسانی روغن زیتون، پاشنه ‌های ترک خورده، می توانند ترمیم شوند.
روش مصرف: بعد از استفاده از سنگ پا، روغن زیتون را به پاشنه‌ های خود بمالید. جوراب بپوشید و بگذارید پروسه‌ ی آبرسانی یک شبانه روز ادامه یابد.

7- نرم کننده‌ی لب

با روغن زیتون می‌توانید لب ‌های نرم و زیبایی داشته باشید.
روش مصرف: شکر قهوه‌ای با مقدار کمی روغن زیتون و آب لیمو را مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه بر روی لب ‌های خود قرار دهید.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از کلیه خواص روغن زیتون، می توانید مقاله 4 فایده منحصر به فرد روغن زیتون در حفظ سلامت بدن را مطالعه فرمایید.

نتیجه گیری

روغن زیتون علاوه بر ارزش غذایی که دارد و به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند شناخته می‌شود. استفاده از آن برای پوست و مو خواص خیلی زیادی به دنبال دارد. از جمله این خواص می‌توان به وجود ویتامین E که باعث درخشندگی پوست و مو می‌شود اشاره کرد. از قدیم مردم از روغن زیتون برای مصارف آرایشی بهداشتی استفاده می‌کردند ما نیز می‌توانیم با ادامه‌ دادن مسیر آنها در استفاده از محصولات طبیعی، از پوست و موی خود مراقبت کنیم بدون آنکه بخواهیم با مواد شیمیایی به آنها آسیب بزنیم.

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش روغن زیتون, آموزش مراقبت پوستی

یک دیدگاه برای “خاصیت روغن زیتون برای پوست و مو – 9 نکته کلیدی برای داشتن پوست و مویی درخشان” ارائه شده است

  1. مستر کویین says:

    چه فایده‌های زیادی داره برای سلامت و پوست، الکی نیست که به طلای مایع معروفه، مرسی از نکات کاربردی جدیدی که بیان کردین.

    6 مهر 1400
    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.