ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

تخمه کدو برای لاغری – تاثیر تخم کدو در چربی سوزی

Home  /   تخمه کدو برای لاغری – تاثیر تخم کدو در چربی سوزی
تخمه کدو برای لاغری - تاثیر تخم کدو در چربی سوزی

تخمه کدو

تخمه کدو، به عنوان آجیل و یک میان وعده مقوی مصرف می‌شود. این دانه ها دارای ارزش غذایی بالا و فواید بیشماری برای سلامتی است. مغز دانه های به دست آمده از کدو، در انواع مختلف خام، بو داده، چاشنی دار، نمکی و مغز دانه شده فراوری شده و با درجه های کیفی متفاوت به بازار عرضه می شوند. در این مقاله می‌خواهیم به تاثیرات تخمه کدو برای لاغری و کاهش وزن بپردازیم.

برای تهیه تخمه کدوی مرغوب می‌توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی تخمه کدو

تخمه کدو منبعی غنی آنتی‌اکسیدان ‌ها، پروتئین ها، انواع ویتامین ها، چربی، منیزیم، مس، روی، فسفر، کربوهیدرات، فیبر، منگنیز، منیزیم، آهن و … می باشد. مصرف این مغز دانه ها در روز به مقدار ۲۸ گرم، می تواند نیاز روزانه بدن را تامین نماید. در ۲۸ گرم از تخمه کدو، مقدار ۱۷ گرم فیبر، ۵ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم پروتئین، ۱۳ گرم چربی است که میزان مناسبی به عنوان یک میان وعده مقوی است.

علاوه بر این انواع مواد معدنی و ویتامین هایی که در این 28 گرم وجود دارد، به اندازه ای است که بدن را غنی از این مواد می کند. به همین دلیل مصرف تخمه کدو به عنوان یک رژیم غذایی سالم، از جانب متخصصان تغذیه توصیه شده است.

تخمه کدو برای لاغری

تخمه کدو تنبل سرشار از مواد مغذی شناخته شده برای کاهش وزن از قبیل فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد. طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده مصرف فیبر، مستقل از کالری یا هر ماده مغذی دیگری، با پیروی از رژیم غذایی مناسب، سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

برای آگاهی از خواص تخمه کدو می‌توانید به مقاله خواص تخمه کدو و نگاهی بر ۱۵ فایده منحصر به فرد آن در حفظ سلامتی مراجعه فرمایید.

مصرف فیبر، احساس سیری را افزایش می‌دهد و از پرخوری بین وعده های غذایی جلوگیری می‌کند. حداقل میزان مصرف فیبر برای بزرگسالان 19 تا 38 گرم در روز است. یکی از مزایای تخمه کدو برای لاغری وجود میزان فیبر مناسب در آن می‌باشد.

همچنین پروتئین به عنوان نقش تاثیر گذار در کاهش وزن، کمک به بهبود اشتها، جلوگیری از پرخوری و تقویت احساس سیری شناخته شده است. 72 گرم تخمه کدو بدون پوسته 21 گرم پروتئین برای بدن فراهم می‌کند.

رژیم غذایی درست

در حالی که تخمه کدو تنبل یک میان وعده مغذی با فیبر بالا است که می تواند به کاهش وزن کمک کند، مهم است که به یاد داشته باشید که اعتدال در مصرف هر بسیار مهم است. مانند سایر آجیل ها و تخمه ها، دانه های کدو تنبل دارای انرژی متراکم به این معنی که حاوی تعداد قابل توجهی کالری و چربی در یک وعده کوچک هستند. به عنوان مثال، 1/2 فنجان (72 گرم) دانه کدو تنبل که پوسته آن حذف شده است، تقریباً 415 کالری و 35 گرم چربی دارد.

به همین دلیل است که مصرف معتدل هر آجیلی از جمله تخم کدو برای لاغری به یک برنامه منظم و رژیم غذایی مناسب نیاز دازید تا آن ها را به مقداری مناسب برای چربی سوزی مصرف کنید. لازم است بدانید که رژیم غذایی برای هر بدنی متفاوت است پس رژیم غذایی مناسب برای بدن خودتان را تهیه کنید. برای به حداقل رساندن کالری و سدیم اضافه شده، دانه کدو تنبل خام و بدون نمک را با پوسته یا بدون پوست بهترین گزینه هستند تا بهترین مکمل یک رژیم کاهش وزن سالم باشد.

تخمه کدو در رژیم غذایی

تخم کدو را می توان هم با پوسته و هم بدون پوسته آن میل کرد. دانه‌های کدو تنبل بدون پوسته‌شان اغلب پپیتاس نامیده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با ظاهر سبز و کوچک‌ترشان شناسایی کرد. بهترین روش استفاده تخمه کدو برای لاغری افزودن آن به وعده های غذایی است.

تخم کدو را می توان به روش های مختلفی میل کرد، مانند:

  • خام یا در یک ترکیب آجیل خانگی
  • روی سالاد یا وافل بپاشید
  • داخل مافین یا روی نان های پخته می شود
  • مخلوط با ماست و بلغور جو دوسر
  • در اسموتی ها مخلوط شده است
  • در غذاهای نودل گرم یا سیب زمینی سرخ شده مخلوط کنید
  • روی نان تست
  • مخلوط شده در یک غذاساز با مخمر مغذی، خرده نان و چاشنی ها برای تهیه پنیر وگان “پارمسان”

توجه داشته باشید که دانه کدو تنبل حاوی اسید فیتیک است که ممکن است مانع از جذب سایر ویتامین ها و مواد معدنی شود. اگر به طور منظم دانه کدو تنبل می خورید، آنها را برشته کنید یا آنها را خیس کنید تا جوانه بزنید تا محتوای اسید فیتیک آنها کاهش یابد.

جمع بندی

تخمه کدو برای لاغری مناسب و یک غذای سالم و سرشار از مواد مغذی است که ممکن است از اهداف کاهش وزن و حفظ وزن حمایت کند با مواد مغذی چون پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب غیراشباع که در آن موجود است. همانند سایر آجیل ها و دانه ها، دانه کدو تنبل حاوی مقدار قابل توجهی چربی و تعداد کالری در یک وعده کوچک است که در صورت داشتن یک رژیم غذایی با کالری محدود و رعایت اعتدال می‌توانید از تخمه کدو برا لاغری استفاده کنید.

منابع: تخمه کدو برای لاغری و دیگر فواید آن

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش تخمه کدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.