ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

بهترین کود برای کدو آجیلی – 6 فاکتور مهم در انتخاب کود مناسب

Home  /   بهترین کود برای کدو آجیلی – 6 فاکتور مهم در انتخاب کود مناسب
بهترین کود برای کدو آجیلی

کدو تنبل

کدو تنبل فصل رشد طولانی و به فضای زیادی برای چرخیدن نیاز دارد. اما در کنار کود های مناسب، یک گیاه کدو تنبل می تواند بین دو تا پنج کدو تنبل تولید کند. اکثر کدو تنبل ها از زمان کاشت بذر ها تا رسیدن و آماده شدن برای برداشت، 80 تا 100 روز طول می کشد. می توان گفت انتخاب بهترین کود برای کدو آجیلی، برای یک محصول سالم و فراوان ضروری است.

برای خرید تخمه کدو اعلا نمکی گوشتی می توانید به صفحه فروش تخمه کدو نمکی هتمت مراجعه فرمایید.

هنگام انتخاب بهترین کود برای کدو آجیلی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

انتخاب بهترین کود کدو تنبل به چند عامل از جمله وضعیت خاک، بافت بومی باغ، محتوای مواد آلی، سطح pH، ترجیحات کاربردی فرد و مواد مغذی خاص لازم برای هر مرحله از رشد بستگی دارد.

کدو آجیلی تغذیه کننده های سنگینی هستند که نیاز به تغذیه زیادی دارند. همیشه قبل از افزودن هر گونه اصلاحی برای کود، خاک را آزمایش کنید. به طور کلی، بهتر است پایه و اساس گیاهان کدو تنبل سالم را با آماده کردن خاک با کود باغچه سبزی همه منظوره ایجاد کرد. هنگام انتخاب بهترین کود برای کدو آجیلی، باید نوع کود و همچنین ارزش و سهولت کاربرد را در نظر گرفت. با حوصله و مراقبت مداوم، کدو تنبل رشد نسبتاً آسانی دارد.

عوامل موثر در انتخاب کود مناسب

سطح خاک و pH

یک محصول فصل گرم همچون کدو تنبل، به مقدار زیادی آفتاب و خاک شنی با زهکشی خوب همچنین حداقل دمای خاک 60 درجه فارنهایت و سطح pH بین 6.0 تا 7.5 نیاز دارد. سطح pH کافی خاک، در دسترس بودن و جذب مواد مغذی اصلی و فرعی را به حداکثر می رساند.

نسبت NPK

سبت NPK روی برچسب کود نشان دهنده درصد نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) بسته بندی بر حسب حجم است. یک کود متعادل ممکن است نسبت NPK 10-10-10 داشته باشد و یک کود غنی از نیتروژن ممکن است دارای نسبت 24-4-12 یا 20-2-6 باشد.

  • نیتروژن در مراحل اولیه کاشت برای رشد و نمو قوی برگ مهم است.
  • فسفر به ایجاد سیستم ریشه ای قوی کمک می کند و باعث گلدهی و باردهی می شود.
  • پتاسیم ریشه های سالم را حفظ می کند، به مقاومت در برابر خشکسالی و بیماری کمک می کند و میوه دهی را تقویت می کند.

درک صحیح از نحوه کود دهی کدو تنبل ضروری است زیرا این گیاه برای هر مرحله از رشد به مواد مغذی مختلفی نیاز دارند. آزمایش خاک در اوایل فصل به شما می گوید که آیا خاک شما فاقد مواد مغذی خاصی است و چه مقدار نیتروژن، فسفر یا پتاسیم ممکن است نیاز داشته باشید تا خاک خود را به شرایط مطلوب برساند.

نحوه صحیح کود دهی کدو آجیلی

قبل از کاشت، بوته های کدو تنبل را با کود متعادل 10-10-10 کود دهی کنید. در مراحل اولیه رشد گیاه قبل از تشکیل گل، کود دهی را به فرمول غنی از نیتروژن تغییر دهید تا رشد سریع برگ های سبز را افزایش دهید. در این مرحله، زمانی که بوته ها حدود 1 فوت قد دارند، کدو تنبل را کود دهید.

قبل از دوره گلدهی و درست زمانی که گل ها شروع به شکل گیری می کنند، کدو تنبل از یک کود فسفر سنگین برای تحریک شکوفه ها بهره می برد.

هنگامی که کدو تنبل ظاهر شد، با کود غنی از پتاسیم برای حمایت از تولید میوه سالم ادامه دهید. مهم است که گیاه بیش از حد بارور نشود زیرا باعث رشد بیش از حد و جلوگیری از تولید میوه می شود.

گیاهان غول پیکر کدو تنبل به مقادیر زیاد تری مواد مغذی نیاز دارند. بهترین کود برای کدو های غول پیکر 2 پوند نیتروژن، 3 پوند فسفر و 6 پوند پتاسیم در هر 1000 فوت مربع فضای رشد توزیع می کند.

گرانول در مقابل مایع

کودهای آلی و مصنوعی هر دو به صورت مایع یا دانه ای موجود هستند. کود های مایع، کنترل شده و سریع عمل می کنند. در حالی که کود های دانه ای معمولاً در طی چند ماه به آرامی تجزیه می شوند. بهترین کود برای کدو حلوایی همان کودی است که برای کدو تنبل استفاده می کنید.

ارگانیک در مقابل غیر ارگانیک

ویژگی کود های معدنی

کود های معدنی از مواد شیمیایی تولید می شوند. برخلاف کود های آلی، فرمول ‌های معدنی حاوی غلظت‌ های بالاتری از مواد مغذی هستند که مستقیماً در اختیار گیاهان قرار می ‌گیرند، اما برخلاف کود های آلی، سلامت خاک را بهبود نمی‌ بخشند. این کود ها معمولاً سریع ‌تر عمل می ‌کنند و ممکن است قیمت کمتری داشته باشند، اما کمتر دوستدار محیط زیست هستند زیرا آنها می‌توانند سطح آب را آلوده کند.

ویژگی کود های آلی

کود های آلی از منابع گیاهی یا حیوانی به دست می آیند. آنها حاوی سطوح پایین تری از مواد مغذی هستند که به آرامی تجزیه می شوند تا سلامت خاک را بهبود بخشند و گیاهان را برای مدت طولانی تری تغذیه کنند. از آنجایی که فرمول های ارگانیک به اندازه فرمول های غیر آلی غلیظ نیستند، خطر “سوختگی کود” در اثر کود دهی بیش از حد کمتر است.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از روش های پرورش کدو آجیلی می توانید به مقاله پرورش کدو – 3 نکته طلایی در روند کاشت تا فراوری تخمه کدو مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین کود برای کدو آجیلی می تواند در بهبود رشد گیاه موثر باشد. در این مقاله به بررسی مهمترین عوامل در انتخاب بهترین کود برای کدو آجیلی جهت تقویت رشد، گلدهی و میوه پرداختیم.

منابع:
مقاله بهترین کود برای کدو آجیلی

دسته بندی محصولات آموزش تخمه کدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.