ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

بادام هندی و بادام درختی، کدام یک برای لاغری بهتر است؟

Home  /   بادام هندی و بادام درختی، کدام یک برای لاغری بهتر است؟
بادام هندی و بادام درختی

اگر به طور جدی سعی در کاهش وزن دارید، آجیل بهترین میان وعده است. یک مشت آجیل بین وعده‌های غذایی کمک می‌کند شما برای مدت طولانی‌تری سیر باشید و هوس کمتری برای غذاهای ناسالم خواهید داشت. آجیل در کنار خوشمزه بودن سرشار از مواد مغذی ضروری است. آجیل ها فاقد گلوتن و منبع خوبی از ویتامین ها هستند. بادام هندی و بادام درختی از محبوب ترین آجیل ها در هر خانواده هستند.

اما در مورد کاهش وزن، انتخاب بین یکی از این دو می تواند کار سختی باشد. در مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که بین بادام هندی و بادام درختی کدام گزینه بهتری برای لاغری هستند.

برای تهیه انواع خشکبار می‌توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

منشا بادام هندی و بادام درختی

منشأ بادام در غرب آسیا و مناطق آسیای صغیر است. درخت بادام از اوایل عصر برنز (3000 سال قبل از میلاد) در آن منطقه اهلی شد. از آنها می توان برای تهیه آرد، شیر، پخش کردن و حتی به صورت خام یا بو داده استفاده کرد.

بادام هندی بومی مناطق استوایی، آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب است. آنها به طور گسترده در غذاهای آسیایی، عمدتا در هند و چین استفاده می شوند و به صورت بو داده مصرف می شوند.

کالری بادام هندی و بادام درختی

بادام درختی منبع غنی از اسیدهای چرب تک اشباع می‌باشد که برای سلامتی مفید است و از قلب محافظت می کند. حدود 23 عدد بادام درختی کامل حاوی 164 کالری است.

برای آگاهی بیشتر از خواص بادام درختی در کاهش وزن می‌توانید به مقاله آیا بادام درختی در کاهش وزن مؤثر است؟ – 4 اهمیت بادام درختی بر لاغری مراجعه فرمایید.

بادام هندی هم سرشار از چربی غیراشباع سالم است و کلسترول آن صفر می‌باشد. حدود عدد 18 بادام هندی حاوی 1 گرم چربی و 117 کالری است. مصرف منظم بادام هندی باعث کاهش کلسترول بد در جریان خون و افزایش کلسترول خوب می شود.

پروتئین بادام هندی و بادام درختی

۱ اونس بادام حاوی کمی کمتر از 6 گرم پروتئین است. بادام حاوی تمام آمینو اسیدها نیست، بنابراین توصیه می شود برای تامین پروتئین مصرفی خود، از بادام هایی با منبع پروتئین بالا استفاده کنید.

بادام هندی منبع غنی از پروتئین است و مصرف میان وعده های آن باعث حفظ پروتئین دریافتی شما می شود. فیبر و پروتئین موجود در بادام هندی شما را سیر می کند و میل شما به غذاهای ناسالم را کاهش می دهد.

برای آگاهی بیشتر از خواص بادام هندی در کاهش وزن می‌توانید به مقاله 6 خاصیت بادام هندی برای کاهش وزن و چربی سوزی مراجعه فرمایید.

فواید سلامتی

بادام درختی سرشار از آنتی اکسیدان است. روکش قهوه ای بیرونی بادام درختی حاوی ویتامین C است که برای بهبود سلامت عروق کار می‌کند. همچنین التهاب و تجمع پلاک را کاهش می دهد. خوردن منظم بادام از شما در برابر حملات قلبی و بیماری های قلبی عروقی محافظت می‌کند. همچنین بادام درختی برای مغز مفید است و سایر علائم دیابت مانند وزن ناسالم بدن، التهاب و سطوح بالای استرس اکسیداتیو را به حداقل می رساند.

بادام هندی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین باعث تقویت استخوان ها می شود. مصرف بادام هندی با پیشگیری از سرطان و حتی حفظ بینایی خوب نیز مرتبط است.

جنبه های منفی بادام هندی و بادام درختی

در برخی از فرهنگ ها، بادام و بادام هندی همراه با مغز و سایر آجیل ها، اغلب بو داده و نمکی مصرف می‌شوند. هنگام مصرف آجیل های بو داده و نمکی باید در فرآوری نمک آنها مراقب بود، زیرا میزان سدیم هر دو آجیل افزایش می یابد.
بادام و بادام هندی ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. این واکنش ها در درجه‌های گوناگون از شدید تا کم رخ می‌دهد، برای مثال یک خارش ساده لب ها یا شدت بالایی که منجر به تنگی نفس (آنافیلاکسی) شود و نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد.

در برخی افراد، مصرف مقادیر زیاد بادام شیرین در حین مصرف داروهای دیابت ممکن است باعث هیپوگلیسمی شدید شود، که به معنی کاهش شدید سطح قند خون است.

بادام درختی و بادام هندی دارای مقادیر متوسطی اگزالات هستند. هنگامی که به مقدار زیاد از این آجیل در طولانی مدت مصرف شود، خطر تشکیل سنگ کلیه افزایش می‌یابد. این سنگ ها سنگ های اگزالات کلسیمی هستند که منجر به نفروپاتی اگزالات (که معمولاً به عنوان سنگ کلیه شناخته می شود) می شوند.

نتیجه گیری

بادام برای دفع چربی اضافی بدن مفید است. این خشکبار حاوی آمینو اسید ال آرژنین است و طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، این خشکبار می تواند به شما در سوزاندن چربی ها و کربوهیدرات های بیشتری در هنگام تمرینات ورزشی، کمک کند.

مطالعه دیگری که در مجله بین‌المللی چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط منتشر شد، در این مقاله مشاهده می‌شود که بزرگسالان دارای اضافه وزن که شروع به مصرف منظم بادام کرده‌اند، نسبت به افرادی که کربوهیدرات‌های پیچیده با کالری و پروتئین مشابه مصرف می‌کنند، وزن بیشتری از دست داده‌اند.

بادام هندی در مقایسه با سایر آجیل ها حاوی چربی کمتری است، اما مطالعات کافی برای اثبات تأثیر آن بر کاهش وزن وجود ندارد. محتوای پروتئین موجود در بادام هندی بالاست و فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

منابع: بادام در مقابل بادام هندی: چه چیزی برای کاهش وزن بهتر است؟ بادام هندی و بادام درختی تاثیر سلامت و مقایسه تغذیه

دسته بندی محصولات آموزش بادام درختی, آموزش بادام هندی, تقویت سیستم ایمنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.