ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

بادام زمینی آستانه – معرفی ویژگی های 2 نوع بادام زمینی با پوست و بدون پوست

Home  /   بادام زمینی آستانه – معرفی ویژگی های 2 نوع بادام زمینی با پوست و بدون پوست
بادام زمینی آستانه

معرفی بادام زمینی آستانه

یکی از بهترین انواع بادام زمینی که در ایران عرضه می شود، بادام زمینی آستانه است که همه ساله مقدار زیادی از آن در این شهر کشت می شود. این محصول که در گروه آجیل ‌ها طبقه ‌بندی می شود، دارای اندازه میوه حدودا 4 سانتی متر است. پوسته بادام زمینی به رنگ خاکستری مایل به زرد می باشد که بر روی پوسته چند برجستگی وجود دارد که هر یک محل دانه ‌ها را نشان می‌دهد.

مغز دانه بادام به شکل تخم مرغ است و پوسته نازکی به رنگ قرمز قهوه ‌ای، دانه ی بادام را پوشانده است. بادام زمینی دارای ارزش غذایی بسیار بالا و حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی است که مصرف آن فواید زیادی به همراه دارد و مصرف آن از جانب متخصصان تغذیه توصیه می شود.

گیاه شناسی بادام زمینی

بادام زميني گياهي است که گل های آن قبل از میوه دادن به سمت زمین خم می شود و دانه های جوان را در زمین دفن می کند به همین دلیل به این گیاه بادام زمینی می گویند. این گیاه متشکل از يك ساقه مركزي با طول ۳۰ تا ۸۰ سانتي متر است که ساقه هاي جانبي حول ساقه اصلي منشعب مي شود.

این گیاه برگ های پنجه اي شکل دارد که هر کدام شامل دو برگچه پوشيده از كرك است و گاهي اوقات برگ کوچک دیگری در انتهاي يك دمبرگ طويل ديده مي شود. پس از گذشت مدت زمانی از سبز شدن گیاه، گل هایی به صورت تکی، دو تایی و چهارتايي در قسمت داخلي برگ ها جوانه زده و كمتر از ۱۵ الي ۲۰ درصد آن به صورت غلاف و نيام رشد مي كند. این گلهای کوچک زرد رنگ در ابتدا ریزش زیادی دارند که يك سوم نيام ها به همراه گل ها از بين مي رود.

برای اطلاع از روش های کاشت بادام زمینی، می توانید مقاله کاشت بادام زمینی تا برداشت – 4 فرایند در پرورش بادام را مطالعه فرمایید.

بادام زمینی مرغوب

در هنگام خرید این محصول، ویژگی هایی وجود دارد که از طریق آن می توان نمونه مرغوب را تشخیص داد. رنگ مغز دانه بادام سفید مایل به زرد است و پوسته نازک قرمز قهوه ای دارد. علاوه بر این خصوصیات دیگری مثل ظاهر یکدست و مشابه، اندازه یکسان، اطمینان از تازه بودن، چشیدن، عدم کپک زدگی و یا پوک شدگی در مغز، طعم مطبوع و میزان روغن مناسب، می تواند در خرید نمونه با کیفیت موثر باشد که باید به آنها توجه کرد.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص سنجش کیفی بادام زمینی، می توانید به مقاله ۸ ویژگی بادام زمینی مرغوب مراجعه فرمایید.

ویژگی های انواع مختلف بادام زمینی آستانه

بادام زمینی آستانه در دو نوع با پوسته سخت و بدون پوست عرضه می شود.

بادام زمینی با پوست

در بادام با پوست آستانه، دو مغز دانه درون یک پوسته سخت قرار گرفته اند. پوسته بادام مرغوب آستانه بدون نقص است، اثری از لک و کپک زدگی در آن مشاهده نمی شود، درصد پوسته بدون مغز دانه بسیار پایین است، درصد شکستگی پوسته کمتر از 5% و به صورت بو داده با نمک، به فروش می رسند.

بادام زمینی بدون پوست

دانه های بادام زمینی آستانه دارای اندازه های تقریبا یکسان هستند. در نمونه مرغوب آن اثری از کپک زدگی و یا پوک شدگی در مغز وجود ندارد، طعم بسیار مطبوع و میزان روغن مناسبی دارد، دانه های بادام بدون آسیب و زدگی هستند.

برای خرید بادام زمینی آستانه می توانید به بخش فروش بادام زمینی اعلا درشت آستانه هتمت مراجعه فرمایید.

خواص بادام بر سلامتی

بادام زمینی دارای میزان روغن فراوانی است که این روغن دارای ترکیبات شیمیایی اسید لینولئیک، اسید پالمتیک، ویتامین A، گروه ویتامین های گروهی، ویتامین E، توکوسترول و فیتوسترول می باشد. این مواد مغذی دارای خواص فراوانی نظیر بازسازی پوست و مو، ضد التهاب، جوان سازی، تسکین دهنده، ضد باکتری، نرم کنندگی، ملین و … می باشد.

مصرف روغن بادام برای چهره از بروز چین و چروک های پوست جلوگیری کرده و فرآیند های باز سازی در سلول ها را افزایش می دهد. علاوه بر این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون و افزایش متابولیک در بدن می گردد.

برای اطلاعات بیشتر از فواید بادام زمینی، می توانید مقاله خواص بادام زمینی و 3 فایده آن در پیشگیری و درمان بیماری ها را مطالعه فرمایید.

نتیجه گیری

بادام زمینی آستانه یکی از مرغوب ترین و لذیذ ترین بادام های ایران است که در شهر آستانه اشرفیه به عمل می آید. این محصول سرشار از چربی های اشباع نشده، ویتامین E، نیاسین، اسید فولیک، پروتئین و منگنز است که خواص فراوانی از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیسم بدن به همراه دارد و برای حفظ سلامتی بسیار مفید می باشد. بادام زمینی آستانه دارای ویژگی هایی چون اندازه های یکسان مغز دانه ها، طعم و عطر مطبوع، میزان مناسب روغن و … است که در انواع نمکی، بو داده و چاشنی دار فراوری می شود.

دسته بندی محصولات آموزش, بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.