ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

5 خاصیت مهم بادام درختی در تغذیه کودکان

Home  /   5 خاصیت مهم بادام درختی در تغذیه کودکان
5 خاصیت مهم بادام درختی در تغذیه کودکان

بادام درختی

بادام درختی اغلب به عنوان “پادشاه آجیل” نامیده می شود. بادام درختی در تغذیه کودکان به عنوان یک میان وعده عالی و سالم، دارای مقادیر چشمگیری ویتامین، مواد معدنی و چربی های سالم غیراشباع است. بادام درختی در دو نوع بادام شیرین و بادام تلخ که به بادام وحشی نیز معروف است شناخته می‌شود. بادام شیرین به دلیل خواص فوق العاده خود بسیار مشهور است و مردم در سراسر جهان بیشتر از این نوع بادام تغذیه می‌کنند. از بادام تلخ برای تهیه روغن بادام استفاده می شود که می توان از آن در آشپزی استفاده کرد و همچنین فواید دارویی نیز دارد.

برای تهیه انواع خشکبار می‌توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی بادام درختی

بادام درختی سرشار از فیبر، ویتامین، پروتئین و مواد معدنی و همچنین مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب ضروری است. از جمله مواد معدنی و ویتامین موجود در بادام درختی می‌توان به ویتامین E، منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم اشاره کرد. از آنجایی که این خشکبار حاوی کلسترول صفر است، برای سلامت قلب بسیار مفیدمی‌باشد.بادام های درختی همچنین سرشار از بتاکاروتن هستند که یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت ایمنی بدن کودکان کمک می کند. قرار دادن یک مشت بادام درختی در تغذیه کودکان و مصرف منظم آن، فواید تغذیه ای زیادی برای کودک شما به همراه خواهد داشت.

فواید گنجاندن بادام درختی در رژیم غذایی کودکان

وجود بادام درختی در تغذیه کودکان بسیار مناسب است زیرا از ارزش غذایی بالا و مفیدی برخوردار می‌باشد. بادام دارای بار گلیسمی صفر است. این خاصیت بادام درختی کارکرد سیستم گوارش کودک را تقویت می کند. افزودن بادام درختی در تغذیه کودکان همچنین باعث افزایش ایمنی کودکان و تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.

برای آگاهی بیشتر از تغذیه مناسب کودکان می‌توانید به مقاله تغذیه کودکان – 4 دستور العمل تغذیه ای مناسب برای کودکان مراجعه فرمایید.

1- بالا بردن ضریب هوش کودکان

افزودن بادام درختی در تغذیه کودکان می‌تواند روند رشد مغز را در کودکان تسریع بخشد. پروتئین موجود در بادام درختی به ترمیم سلول های مغز کمک بسزایی می کند. بادام درختی حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است که برای رشد مغز بسیار مفید هستند و همچنین منیزیم موجود در آن سلامت کلی سیستم عصبی را تقویت می کند و سالم نگه می دارد.

2- تقویت حافظه

وجود بادام درختی در تغذیه کودکان برای رشد کلی آن ها بسیار مهم است. خوردن بادام درختی قدرت حافظه کودکان را تقویت می‌کند و در افزایش قدرت حافظه بسیار موثر است. بادام درختی حاوی ویتامین E است که قدرت تمرکز را بالا می‌برد و حافظه را بهبود می بخشد.

3- تقویت سیستم ایمنی

بادام درختی باعث بهبود و تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود. امروزه با افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا بهتر است به طور منظم بادام درختی در تغذیه کودکان قرار گیرد. خوردن بادام درختی باعث تقویت ایمنی بدن کودکان می شود چرا که بادام درختی غنی از مواد مغذی ای است که می‌تواند از لخته شدن خون در کودکان جلوگیری کند. بادام درختی همچنین حاوی پروتئین و آهن است که مواد مغذی مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان هستند.

4- انرژی زیادی می دهد

بادام درختی می تواند یک میان وعده عالی برای بچه ها باشد. خوردن بادام درختی باعث افزایش سطح انرژی می شود. بادام درختی سرشار از ویتامین است و به همین دلیل کودکان انرژی بالایی را به سرعت دریافت می کنند. منیزیم موجود در آن نیز برای رفع خستگی و افزایش سطح انرژی بسیار مناسب است. در نتیجه با قرار گیری بادام درختی در تغذیه کودکان انرژی روزانه آن ها را نیز می‌توانید تأمین کنید.

5- تقویت استخوان و دندان ها

بادام درختی به تقویت استخوان‌های کودکان کمک می‌کند. بادام درختی حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای سلامت استخوان ها، وجود مقدار مناسب آن در بدن کودکان بسیار ضروری است. کودکان اغلب هنگام بازی صدمه می بینند که در چنین شرایطی خطر شکستگی استخوان ‌هایشان وجود دارد. به همین دلیل، تقویت استخوان در هنگام رشد کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم، منگنز، ویتامین K، پروتئین، مس و روی نیز در بادام درختی یافت می شود که همه آن ها باعث قوی شدن استخوان ها می شوند.

آلرژی به بادام درختی

بادام درختی در دسته‌ی آجیل‌های درختی در نظر گرفته می شود و تمام آجیل‌های درختی آلرژی زاهای رایج غذایی هستند. در حالی که تنها 1% از جمعیت آمریکا به آجیل درختی آلرژی دارند، این حساسیت معمولا مادام العمر است. جالب است بدانید تنها 9% از کودکان مبتلا به آلرژی آجیل درختی می‌توانند از این آلرژی به سلامت گذر کنند و در بزرگسالی این آلرژی را درمان کنند.

اگرچه آلرژی به یک آجیل درختی خطر ابتلا به آلرژی های دیگر را افزایش می دهد، به خاطر داشته باشید که حساسیت به یک آجیل لزوماً به این معنی نیست که همه آجیل ها باید از رژیم غذایی حذف شوند. داشتن رژیم غذایی متنوع تا حد امکان، حتی در محدوده آلرژی های غذایی، برای تغذیه مهم و الزامی است.

بادام درختی برای نوزادان

تغذیه بادام به صورت پودر شده برای کودکان ۶ تا ۹ ماهگی بی خطر است. برای قرار دادن بادام درختی در تغذیه کودکان 6 تا 9 ماه می‌توانید از پوره‌ی بادام رختی نیز استفاده کنید. خوردن بادام در مرحله دندان درآوردن کودکان توصیه می شود. یک کودک 2 تا 3 ساله می تواند 3 تا 4 عدد بادام را به طور منظم مصرف کند.

جمع بندی

استفاده از بادام درختی در تغذیه کودکان فواید و مزایا بالایی را دارا است اما باید قبل از آن از داشتن و یا نداشتن آلرژی مطمعن شوید. با قرار دادن بادام درختی در تغذیه کودکان در این روز های کرونایی می‌توانید سیستم ایمنی کودکانتان را تقویت و در نتیجه از سلامتی آنها در مقابل این ویروس محافظت کنید.

منابع: 7 خاصیت بادام درختی برای کودکان

دسته بندی محصولات آموزش بادام درختی, تغذیه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.