ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

10 فایده شگفت انگیز بادام درختی در بارداری

Home  /   10 فایده شگفت انگیز بادام درختی در بارداری
بادام درختی در بارداری

بادام درختی در بارداری

زنان باردار به مراقبت های رژیمی زیادی برای تکمیل نیاز اضافی بدن خود نیاز دارند. به طور طبیعی باید مراقبت های تغذیه ای زیادی انجام شود تا غذایی که مادر مصرف می کند، در رشد کودک موثر باشد. مصرف بادام درختی در بارداری می تواند به حفظ سلامت مادر و جنین کمک کند زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و همچنین در حفظ وزن بدن مادر موثر است.

برای خرید بادام درختی اعلا می توانید به بخش فروش بادام درختی هتمت مراجعه فرمایید.

آیا خوردن بادام درختی در بارداری بی خطر است؟

اکثر زنان در دوران بارداری به دلیل گرما و چربی زیاد، از مصرف آجیل و میوه های خشک خودداری می کنند. اما مصرف بادام درختی در دوران بارداری کاملا بی خطر است. شایعات و افسانه ها مبنی بر اینکه خوردن آجیل در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد حساسیت به آجیل در نوزادان شود، مبنای علمی ندارد. تنها دلیل اجتناب از آنها زمانی است که به آنها حساسیت دارید.

اگر به طور کلی به بادام یا آجیل حساسیت دارید، قبل از افزودن آنها به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید. اما اگر قبل از بارداری به آنها حساسیت نداشتید، به احتمال زیاد حتی در دوران بارداری نیز حساسیت نخواهید داشت.

با این حال، مصرف بیش از حد بادام خام در برخی گزارش‌ ها با زایمان زودرس مرتبط است. بنابراین، مصرف در حد اعتدال بسیار مهم است.

یک راه ایمن و سالم برای مصرف بادام، خیس کردن آن در آب و کندن پوست قبل از مصرف است. پوست حاوی تانن است، ترکیبی که برای حفظ مواد مغذی در بادام استفاده می شود. کندن پوست باعث آزاد شدن مواد مغذی می شود. آنزیم های مفید برای هضم نیز با خیساندن بادام درختی ترشح می شود.

فواید مصرف بادام درختی در بارداری

مصرف بادام در دوران بارداری اگر در حد اعتدال مصرف شود بسیار مفید است. بادام سرشار از تمام مواد مغذی است که برخی از فواید مصرف بادام در بارداری عبارتند از:

1- پروتئین: محتوای پروتئین بالا در بادام به رشد سالم توده عضلانی کودک در حال رشد کمک می کند. این همچنین قدرتی را در مادر برای مقابله با درد زایمان ایجاد می کند. علاوه بر این وزن مناسب هنگام تولد نوزاد را تنظیم می کند.

2- ویتامین E: به شکل گیری سالم مو و پوست کودک کمک می کند. گفته می شود که زنان باردار با مصرف بادام درختی پوستی درخشان و شفاف پیدا می کنند.

3- منگنز: بادام نه تنها به تنظیم وزن کودک، بلکه به تنظیم وزن مادر نیز کمک می کند. محتوای منگنز بادام درختی به شکل گیری استخوان های قوی و سالم کمک می کند.

4- کلسیم: از آنجایی که بادام سرشار از کلسیم است، به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامزی در دوران بارداری کمک می کند. کلسیم همچنین برای ساخت استخوان و دندان کودک ضروری است.

5- فیبر: بادام منبع غنی فیبر است. محتوای فیبر در رژیم غذایی زنان باردار باید زیاد باشد زیرا حرکات روده را تنظیم می کند و به هضم آسان غذا کمک می کند. این امر خطر یبوست را کاهش می دهد.

6- ریبوفلاوین: محتوای ریبوفلاوین موجود در بادام به رشد شناختی کودک کمک می کند. مقدار خوب ریبوفلاوین همچنین به حفظ سطح انرژی کمک می کند.

7- منیزیم: محتوای منیزیم موجود در بادام به شکل گیری و عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی کمک می کند. همچنین به تنظیم حرکات روده کمک می کند.

8- فولیک اسید: محتوای فولیک اسید موجود در بادام برای شکل گیری سالم مغز و سیستم عصبی کودک بسیار مهم است. همچنین از نقص لوله عصبی کودک در حال رشد، در مراحل قبل از تولد جلوگیری می کند.

9- کربو هیدرات: بادام سرشار از چربی ها و کربوهیدرات های رژیمی است و به کاهش استرس اکسیداتیو، التهاب و قند خون در دوران بارداری کمک می کند.

10- آهن: بادام حاوی آهن است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و رشد قلب کودک دارد. همچنین به حمل اکسیژن از طریق بدن مادر به نوزاد کمک می کند که به نوبه خود به زنان باردار کمک می کند تا با خستگی ناشی از آن کنار بیایند.

نکته: اگرچه مصرف بادام درختی در بارداری فواید زیادی دارد، اما هنوز هم توصیه می شود قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است در برخی موارد واکنش های آلرژیک نیز داشته باشد.

ارزش غذایی بادام درختی

ارزش غذایی بادام درختی (در هر 100 گرم):

  • انرژی – 576 کیلو کالری
  • کربوهیدرات – 21.69 گرم
  • چربی – 49.42 گرم
  • پروتئین – 21.22 گرم
  • ویتامین ها – بتا کاروتن، A، B1، B2، B3، B5، B6، B9، کولین، E، K
  • فلزات کمیاب – کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی

اقدامات احتیاطی در مصرف بادام درختی در بارداری

مصرف بیش از حد ویتامین E: بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E است که 48 درصد از مصرف توصیه شده را تنها در 1 اونس تامین می کند. سایر غذا های مصرف شده در دوران بارداری مانند سبزیجات و میوه های دارای برگ سبز نیز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین E هستند. مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند منجر به تاری دید، سردرد و اسهال شود.

نفخ و یبوست: مصرف بیشتر بادام بیش از مقدار توصیه شده ممکن است باعث نفخ و یبوست شود. این به این دلیل است که بادام سرشار از فیبر است و بدن شما به مصرف روزانه فیبر زیاد عادت ندارد.

نحوه گنجاندن بادام درختی در رژیم غذایی بارداری

خوردن بادام درختی خام: خرد کردن بدام درختی و ریختن آن‌ها روی انواع غذاها مانند سالاد طعم ترد و غنی می‌دهد. خوردن آنها به صورت خام یک میان وعده سریع نیز به همراه دارد.

بادام خیس خورده: خیساندن بادام ها در طول شب، سموم را از پوشش آن ها پاک می کند، محتوای گلوتن آن ها را تجزیه می کند و اسید فیتیک آزاد می کند. این باعث می شود جایگزین بسیار سالم تری برای مصرف خام آنها شود.

شیر بادام برای بارداری: اگرچه شیر بادام به اندازه شیر گاو سالم نیست، اما هنوز هم بسیار مغذی است و یک انتخاب عالی برای کسانی است که به لاکتوز حساسیت دارند.

کره بادام: تبدیل بادام به خمیر نیز می تواند یک میان وعده مقوی باشد. کره بادام منبع عالی پروتئین، فیبر و چربی های سالم است و همچنین کلسترول بد را کاهش می دهد.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله خواص بادام درختی در بارداری – مادران باردار روزی 23 بادام درختی بخورند! مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

در دوران بارداری، توصیه می شود که مادر به جای رژیم غذایی مبتنی بر کالری، یک رژیم غذایی مبتنی بر ارزش غذایی داشته باشد. بادام درختی سرشار از مواد مغذی مهم مانند منیزیم، کلسیم، فیبر غذایی، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است. توصیه می‌شود در دوران بارداری روزانه تقریباً 23 بادام مصرف شود.

منابع:
مقاله در دوران بارداری بادام درختی بخورید
مقاله 8 فایده خوردن بادام درختی در بارداری

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش بادام درختی, بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.