ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

نقش آجیل در حفظ سلامتی – با خوردن روزی 1 وعده آجیل سالم بمانید!

Home  /   نقش آجیل در حفظ سلامتی – با خوردن روزی 1 وعده آجیل سالم بمانید!
آجیل در حفظ سلامتی

آجیل و سلامتی

آجیل متشکل از مجموعه ای از خشکبار و مغز دانه ها است که می توان گفت فواید زیادی برای حفظ سلامت بدن دارند. اخیرا تحقیقات زیادی بر روی خواص انواع آجیل انجام شده که نشان می ‌دهد خوردن آجیل به سبک زندگی سالم ‌تر کمک شایانی می‌کند. در این مقاله به بررسی خواص آجیل در حفظ سلامتی و تاثیرات منحصربفرد آن می پردازیم.

برای خرید آجیل چهار مغز شور می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

اطلاعات تغذیه ای آجیل

آجیل در حفظ سلامتی بسیار مفید است. خشکبار موجود در آجیل سرشار از پروتئین، اسید های چرب مفید، مواد معدنی، فیبر و انواع ویتامین های E و B کمپلکس می باشند. خواص آجیل و اثرات سلامتی آن سال هاست که مورد تحقیق قرار گرفته است. در مطالعات متعدد، مصرف منظم آجیل با طول عمر بیشتر مرتبط بود. علاوه بر این خوردن آجیل را با کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی مرتبط دانسته اند. آجیل علاوه بر سیر کننده بودن، حاوی انواع مواد مغذی و آنتی اکسیدان های قوی است.

خواص آجیل در حفظ سلامتی

  • بادام هندی سرشار از ویتامین K و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فسفر، روی، منگنز و مس است. آهن از عملکرد طبیعی سیستم ایمنی پشتیبانی می کند. محتوای بالای ویتامین K همچنین ممکن است به حفظ استخوان های سالم کمک کند. همچنین کالری کمتری نسبت به آنچه قبلا تصور می شد، دارد.
  • پسته سطح قند خون را کاهش می دهد. این مغز دانه ها سرشار از بتا کاروتن و لوتئین هستند. پسته زمانی که همراه با یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات مصرف شود، به تعادل سطح قند خون کمک می کند.
  • بادام زمینی سرشار از ویتامین B3، B6 و منیزیم است. آنها ممکن است گردش خون را در مغز بهبود بخشند و عملکرد شناختی را تقویت کنند.
  • گردو حاوی اسید های چرب امگا 3 است که از قلب محافظت می کند. آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم است که از عملکرد تیروئید و سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.
  • فندق دارای بالاترین میزان فولات نسبت به سایر مغز دانه های درختی است که باعث رشد سلول های سالم می شود و سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب است.
  • بادام درختی سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین E است که سیستم ایمنی را تقویت می کند.

در حالی که برخی از آجیل ها از نظر برخی مواد مغذی بیشتر از سایرین هستند، محققان دریافته اند که به طور کلی، همه انواع آجیل در حفظ سلامتی بسیار موثرند.

مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ نشان داده است افرادی که پنج وعده آجیل در هفته می ‌خورند، به طور قابل ‌توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و مرگ در آنها کاهش می‌ یابد. تعدادی از مطالعات کوچکتر بر روی نقش آجیل در حفظ سلامتی، آن را مفید برای سلامت قلب، پیشگیری از دیابت، سرطان و بیماری های عصبی و مفید برای کاهش وزن یا حفظ وزن دانسته اند.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از فواید آجیل به مقاله آجیل چهار مغز شور – 11خاصیت باور نکردنی آجیل مراجعه فرمایید.

استفاده از آجیل برای یک رژیم غذایی سالم

استفاده از بادام درختی، بادام هندی، گردو، پسته، فندق یا بادام زمینی ساده یا مخلوط با سایر آجیل ها و دانه ها به صورت خرد شده و برشته شده، برای سالاد، ماست یا افزودنی بر روی سبزیجات بخارپز به عنوان یک رژیم غذایی سالم توصیه شده است.

برای افرادی که مراقب وزن خود هستند، محتوای چربی بالا نگرانی رایجی است. برای حفظ چربی و کالری در محدوده سالم، یک وعده آجیل در روز مصرف کنید. انواع برشته شده خام یا خشک را انتخاب کنید، اما از آنهایی که نمک زده یا قندی هستند صرف نظر کنید. یک وعده حدود ¼ فنجان یا به اندازه یک مشت است. اگر کره آجیل می خورید، یک وعده 2 قاشق غذا خوری می باشد.

برای استفاده حداکثری از میان وعده خود، آجیل و دانه هایی را انتخاب کنید که دارای بالاترین پروتئین هستند. این به فرد کمک می ‌کند مدت طولانی‌ تری احساس سیری کند. برای شروع یکی از گزینه های ذکر شده در زیر را امتحان کنید. هر وعده حدود 160 کالری دارد.

آجیل و دانه های حاوی پروتئین:

  • دانه شاهدانه: حاوی 9 گرم پروتئین
  • دانه کدو تنبل: 8.5 گرم پروتئین
  • بادام زمینی (برشته شده خشک) یا کره بادام زمینی: 6.9 گرم پروتئین
  • بادام درختی یا کره بادام: 6 گرم پروتئین
  • پسته: 6 گرم پروتئین
  • فندق: 4.2 گرم پروتئین

آیا می توان بیش از حد آجیل خورد؟

خوردن آجیل در حفظ سلامتی مفید است زیرا ممکن است در برابر عوامل خطر بیماری قلبی و سایر شرایط سلامتی محافظت کند. با این حال، ممکن است مصرف بیش از حد آجیل مضراتی به همراه داشته باشد.

آجیل ها کالری بسیار بالایی دارند، بنابراین خوردن تعداد زیادی آجیل در طول روز می تواند باعث افزایش وزن شود.

آجیل همچنین سرشار از چربی های مفید است که در حد اعتدال برای بدن مفید است اما مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال شود.

آجیل برشته شده و شور می تواند حداقل به اندازه سایر تنقلات شور به رژیم غذایی سدیم اضافه کند. هر کسی که آجیل نمکی می خورد باید به برچسب آن توجه کند تا به میزان مصرف سدیم خود آگاه باشد. آجیل خام یا بو داده خشک جایگزین سالم تری هستند.

در برخی از افراد خوردن بیش از حد آجیل ممکن است باعث اختلال در سیستم گوارشی شود. در این مورد ممکن است باعث احساس شکم درد، اسپاسم یا نفخ شود.

آجیل یک آلرژی رایج در رژیم غذایی است. در صورت بروز علائم شدید آلرژیک به پزشک مراجعه کنید.

منابع:
مقاله سالم ترین آجیل هایی که می توانید بخورید کدامند؟
مقاله از خواص آجیل و مغز دانه ها لذت ببرید.

دسته بندی محصولات آجیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Refund Reason