ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

5 آجیل برای کاهش وزن – آیا خوردن آجیل می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

Home  /   5 آجیل برای کاهش وزن – آیا خوردن آجیل می تواند به کاهش وزن کمک کند؟
آجیل برای کاهش وزن

آجیل برای کاهش وزن

انواع خشکبار موجود در آجیل بسیار سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشند. در واقع، آجیل با طیف گسترده ای از مزایا برای سلامتی، از جمله محافظت در برابر بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. با این حال، مغز دانه های آجیلی دارای چربی و کالری بالایی هستند و باعث می شود بسیاری از ترس چاق شدن، از مصرف آجیل اجتناب کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع که آیا آجیل برای کاهش وزن مفید است یا خیر، می پردازیم.

برای خرید آجیل چهار مغز شور می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

آیا خوردن آجیل باعث کاهش وزن می شود؟

هنگامی که در مورد کاهش وزن صحبت می شود، باید همیشه مراقب کالری کل بود. اگرچه آجیل سالم است و می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما خوردن بیش از یک وعده آجیل می تواند کالری بیشتری به رژیم غذایی فرد اضافه کند. به همین دلیل مهم است که میزان مصرف آجیل را کنترل کنیم.

محدود کردن مصرف آجیل فقط به یک میان وعده، پتانسیل آنها را برای چاقی محدود می کند. آجیل به خودی خود یک میان وعده خوشمزه و مقوی است که می تواند با ایجاد حس سیری، میل به غذا را کاهش دهد.

5 آجیل برای کاهش وزن

آجیل هایی که برای کاهش وزن مناسب هستند عبارتند از:

1-بادام درختی

بادام درختی یک آجیل شگفت انگیز است که سرشار از منیزیم، مس، ویتامین E، کلسیم، پروتئین و فیبر است. این امر، بادام درختی را به گزینه مناسبی برای کاهش وزن تبدیل می کند. ترکیب پروتئین، فیبر و چربی های سالم در بادام به مدیریت گرسنگی از طریق کاهش اشتها و هوس کمک می کند. خوردن سه تا پنج بادام در روز با کاهش وزن بیشتر و متابولیسم چربی بیشتر همراه است.

2-گردو

گردو با داشتن مواد مغذی ضروری، کاهش اشتها را نیز به همراه دارد که می تواند به راحتی در وعده های غذایی به روش های مختلف گنجانده شود. گردو آجیلی سرشار از کالری، چربی های اشباع نشده مفید برای قلب، امگا 3 و مواد مغذی ضروری است که می تواند به کنترل گرسنگی نابهنگام کمک کند و باعث شود فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری و رضایت داشته باشد. این مغز دانه همچنین میل به غذا های ناسالم را کاهش می دهند. در مجموع، گردو یکی از بهترین آجیل ها برای کاهش وزن است.

3-بادام هندی

بادام هندی بافتی ترد و حالتی کرمی در دهان دارد که با غذا های شور و شیرین می توان استفاده کرد. این دانه ها منبع عالی منیزیم هستند که برای تنظیم متابولیسم چربی و کربوهیدرات ها ضروری است که به همین دلیل می تواند در کاهش وزن موثر باشد. علاوه بر این، آنها منبع نسبتاً خوبی از پروتئین هستند و می توانند کاهش وزن را تسریع کنند. بهترین زمان برای خوردن بادام هندی ساعات اولیه صبح است.

4-بادام زمینی

بادام زمینی به کنترل سطح قند خون و همچنین حفظ و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند. علاوه بر این، تعداد تری گلیسیرید موجود در خون شما را کاهش می دهند. بادام زمینی برای کاهش وزن مفید است، زیرا منبع غنی ویتامین های B، فولات و پروتئین گیاهی است که می تواند به فرد کمک کند احساس سیری نماید.

5-پسته

پسته مقدار کمی پروتئین دارد که می تواند کمک کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و در نتیجه از میل به غذا های ناسالم جلوگیری می کند. علاوه بر این، پروتئین به ساخت بافت های عضلانی جدید کمک می کند. همچنین حاوی چربی های تک غیراشباع است که نشان داده شده است باعث کاهش وزن می شود. پسته جزء کم کالری ترین آجیل ها با پروتئین و فیبر بیشتر هستند.

کالری و محتوای چربی در هر وعده (28 گرم) از آجیل های ذکر شده:

  • گردو: 183 کالری و 18 گرم چربی
  • بادام زمینی: 184 کالری و 19 گرم چربی
  • بادام درختی: 161 کالری و 14 گرم چربی
  • پسته: 156 کالری و 12 گرم چربی
  • بادام هندی: 155 کالری و 12 گرم

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از خواص آجیل برای سلامتی می توانید به مقاله نقش آجیل در حفظ سلامتی – با خوردن روزی 1 وعده آجیل سالم بمانید! مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

از آنجایی که آجیل چربی و کالری بالایی دارند، بسیاری از مردم تصور می کنند که افزودن آجیل به رژیم غذایی منجر به افزایش وزن می شود. مصرف متعادل آجیل منجر به چاقی نمی شود و آجیل برای کاهش وزن موثر است. این به این دلیل است که بخش زیادی از آجیل چربی است که منبع متمرکز انرژی است. یک گرم چربی حاوی 9 کالری است، در حالی که یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین حاوی تنها 4 کالری است. آجیل عمدتا حاوی چربی غیراشباع است. این نوع چربی با محافظت در برابر بسیاری از بیماری ‌های مختلف مانند بیماری قلبی مرتبط است.

منابع:
مقاله 5 آجیل برای کاهش وزن
مقاله خوردن آجیل چگونه موجب کاهش وزن می شود؟

دسته بندی محصولات آجیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.